Odbor vnitřních věcí zajišťuje převážně vnitřní chod úřadu; dále pak zajišťuje agendu školství.
Odbor vnitřních věcí [OVV]
Podatelna
V samostatné působnosti
- Spisová služba úřadu
- Podatelna
- Archiv
- Agenda vyvěšování písemností na úřední desce
V přenesené působnosti
- Agenda vidimace a legalizace
Pokladna
V samostatné působnosti
- Zajišťuje pokladní služby pro činnost rozpočtovou a ekonomickou
- Vystavuje příjmové a výdajové pokladní doklady
- Eviduje příjmy a výdaje v pokladní knize
- Odvádí příjmy a pravidelně doplňuje pokladnu finanční hotovosti v rámci stanoveného limitu
- Eviduje poskytnuté zálohy a zajišťuje jejich vrácení a vyúčtování
- Czech POINT – výpis z katastru nemovitostí
- Czech POINT – autorizovaná konverze dokumentů
- Czech POINT – žádosti o zřízení datových schránek
- Czech POINT – oznámení o zneplatnění přístupových údajů a vydání nových
V přenesené působnosti
- Agenda vidimace a legalizace
Sekretariát tajemnice
V samostatné působnosti
-
Zajišťuje sekretářskou agendu pro tajemníka úřadu, přebírá došlou poštu tajemníkovi a rozděluje e-mailovou poštu došlou na adresu úřadu odboru vnitřních věcí
-
Soustřeďuje a připravuje písemné materiály pro zasedání zastupitelstva a rady, zajišťuje jejich archivaci
-
Zpracovává materiály ze zasedání rady města, vyhotovuje zápisy, výpisy a usnesení z jednání rady a zajišťuje jejich archivaci, zpracovává dokumenty související se zasedáním zastupitelstva města a rady města, včetně vyhotovení písemných odpovědí a vyrozumění
-
Vede evidenci klíčů od budovy úřadu
-
Zajišťuje kancelářské potřeby pro úřad
Sekretariát starosty
V samostatné působnosti
-
Zajišťuje sekretářskou agendu pro starostu a místostarosty, přebírá došlou poštu starostovi, místostarostům, organizuje návštěvy starosty a místostarostů
-
Přijímá ztráty a nálezy, vede jejich evidenci
-
Vede evidenci petic a stížností, vede jejich agendu
-
Podílí se na spolupráci v expozici A. Muchy – zajišťuje obměnu exponátů, zhotovení kopií, sledování a zajišťování pojistek
- Hlášení pro městský rozhlas
V přenesené působnosti
- Agenda vidimace a legalizace
Personální oddělení
V samostatné působnosti
-
Zabezpečuje personální agendu v souladu s pracovněprávními předpisy
-
Zabezpečuje agendu výběrových řízení na nově obsazovaná pracovní místa
-
Koordinuje a zajišťuje přípravu vzdělávání a ověřování odborné způsobilosti vyžadované právními předpisy a to v oblasti vstupního a průběžného vzdělávání, zajišťuje zkoušky odborné způsobilosti pro zaměstnance úřadu
-
Zabezpečuje agendu vyplývající ze zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů
Mzdová účtárna
V samostatné působnosti
- Komplexní mzdová agenda města Ivančice – zaměstnavatele
Matrika
V samostatné působnosti
- Občanské obřady
V přenesené působnosti
- Agenda matriky pro matriční obvod města Ivančice (tj. Ivančice, Neslovice, Hlína)
-
Narození – vystavení rodného listu dítěti, které se narodí v nemocnici Ivančice nebo doma, v matričním obvodu Ivančice.
-
Úmrtí – vystavení úmrtního listu osoby, která zemřela v nemocnici Ivančice nebo doma v matričním obvodu Ivančice.
-
Sňatek – vystavení oddacího listu osobám, které uzavřeli manželství v Ivančicích nebo v matričním obvodu Ivančice.
-
Vystavení opisů (druhopisů) matričních dokladů z knih narození, manželství a úmrtí Ivančice, Neslovice a Hlína.
-
Potvrzení o skutečnostech zapsaných v knize narození, manželství, úmrtí Ivančice, Neslovice a Hlína.
-
Přijímání žádostí o uzavření manželství
-
Vydávání osvědčení k uzavření církevního sňatku v Ivančicích a matričním obvodu Ivančice.
-
Vydávání vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství v cizině, pro občany s trvalým pobytem v Ivančicích a v matričním obvodu Ivančice.
-
Určení otcovství souhlasným prohlášením rodičů k nenarozenému i narozenému dítěti. (Zápis předkládá svobodná matka v porodnici nebo na matrice, pokud chce, aby byl v rodném listu dítěte uveden otec).
-
Povolení změny jména a příjmení – pro občany s trvalým pobytem v Ivančicích nebo v matričním obvodu Ivančice.
-
Oznámení o přijetí dřívějšího příjmení po rozvodu manželství ve lhůtě do 6měsíců od nabytí právní moci rozsudku o rozvodu
-
Přijímání prohlášení o volbě druhého jména
-
Přijímání žádosti o užívání příjmení v mužském tvaru
-
Provádění dodatečných záznamů v knize narození, manželství, úmrtí a vystavení nových matričních dokladů
-
Přijímání a vyhotovení žádosti o zápis narození, manželství a úmrtí do zvláštní matriky Brno s žádostí o vystavení matričního dokladu pro občany České republiky s trvalým pobytem v Ivančicích, kteří se narodili, uzavřeli manželství nebo zemřeli v cizině a mají vystaven cizojazyčný doklad.
-
Ověřování rodných, oddacích, úmrtních listů, vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství a potvrzení o údajích zapsaných v matriční knize vydaných matričními úřady, které jsou zařazeny do správního obvodu Ivančice.
-
- Provedení identifikace osob a sepsání veřejné listiny o identifikaci osoby
- Agenda žádostí o „Osvědčení o státním občanství ČR“
- Agenda vidimace a legalizace
- Provádí kontrolní činnost na matričních úřadech Dolní Kounice a Oslavany
Vedoucí odboru, školství
V samostatné působnosti
- Organizuje a zajišťuje finanční a veřejnosprávní kontroly podle zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě, příspěvkových organizací a u žadatelů, resp. příjemců, veřejné podpory poskytované v rámci územní působnosti Města Ivančice
- dle zákona č. 250/2000 Sb. zabezpečuje systém kontroly hospodaření Městem Ivančice zřízených organizací
V přenesené působnosti
- agenda voleb
- školství
BOZP, správce trhu, webmaster
- správce webu města Ivančice (www.ivancice.cz) a profilů města na sociálních sítí
- zveřejňování smluv dle Zákona o registru smluv č. 340/2015 Sb., ve znění pozd. předpisů
- zveřejňování dokumentů ve Sbírce právních předpisů dle zákona č. 35/2021 Sb., o Sbírce právních předpisů územních samosprávných celků a některých správních úřadů, ve znění pozd. předpisů
- evidence majetku města
- místní poplatky za zábor veřejného prostranství – tržnice
- správa pohledávek města vymáhané prostřednictvím soudního exekutora a Celního úřadu
- správa a evidence rezidenčních parkovacích karet
- technik požární ochrany
- technik BOZP / odborně způsobilá osoba v prevenci rizik
GDPR, kontrolní činnost
bude doplněno…
- Vede evidenci žádostí o poskytnutí informací na základě zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím