Přeskočit na obsah Přeskočit na patičku

Odbor vnitřních věcí [OVV]

Odbor vnitřních věcí zajišťuje převážně vnitřní chod úřadu; dále pak zajišťuje agendu školství.

Podatelna

V samostatné působnosti

  • Spisová služba úřadu
  • Podatelna
  • Archiv
  • Agenda vyvěšování písemností na úřední desce

V přenesené působnosti

  • Agenda vidimace a legalizace

Pokladna

V samostatné působnosti

  • Zajišťuje pokladní služby pro činnost rozpočtovou a ekonomickou
  • Vystavuje příjmové a výdajové pokladní doklady
  • Eviduje příjmy a výdaje v pokladní knize
  • Odvádí příjmy a pravidelně doplňuje pokladnu finanční hotovosti v rámci stanoveného limitu
  • Eviduje poskytnuté zálohy a zajišťuje jejich vrácení a vyúčtování
  • Czech POINT – výpis z katastru nemovitostí
  • Czech POINT – autorizovaná konverze dokumentů
  • Czech POINT – žádosti o zřízení datových schránek
  • Czech POINT – oznámení o zneplatnění přístupových údajů a vydání nových

V přenesené působnosti

  • Agenda vidimace a legalizace

Sekretariát tajemnice

V samostatné působnosti

  • Zajišťuje sekretářskou agendu pro tajemníka úřadu, přebírá došlou poštu tajemníkovi a rozděluje e-mailovou poštu došlou na adresu úřadu odboru vnitřních věcí
  • Soustřeďuje a připravuje písemné materiály pro zasedání zastupitelstva a rady, zajišťuje jejich archivaci
  • Zpracovává materiály ze zasedání rady města, vyhotovuje zápisy, výpisy a usnesení z jednání rady a zajišťuje jejich archivaci, zpracovává dokumenty související se zasedáním zastupitelstva města a rady města, včetně vyhotovení písemných odpovědí a vyrozumění
  • Vede evidenci klíčů od budovy úřadu
  • Zajišťuje kancelářské potřeby pro úřad

Sekretariát starosty

V samostatné působnosti

  • Zajišťuje sekretářskou agendu pro starostu a místostarosty, přebírá došlou poštu starostovi, místostarostům, organizuje návštěvy starosty a místostarostů
  • Přijímá ztráty a nálezy, vede jejich evidenci
  • Vede evidenci petic a stížností, vede jejich agendu
  • Podílí se na spolupráci v expozici A. Muchy – zajišťuje obměnu exponátů, zhotovení kopií, sledování a zajišťování pojistek
  • Hlášení pro městský rozhlas

V přenesené působnosti

  • Agenda vidimace a legalizace

Personální oddělení

V samostatné působnosti

  • Zabezpečuje personální agendu v souladu s pracovněprávními předpisy
  • Zabezpečuje agendu výběrových řízení na nově obsazovaná pracovní místa
  • Koordinuje a zajišťuje přípravu vzdělávání a ověřování odborné způsobilosti vyžadované právními předpisy a to v oblasti vstupního a průběžného vzdělávání, zajišťuje zkoušky odborné způsobilosti pro zaměstnance úřadu
  • Zabezpečuje agendu vyplývající ze zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územních samosprávných celků a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů

Mzdová účtárna

V samostatné působnosti

  • Komplexní mzdová agenda města Ivančice – zaměstnavatele

Matrika

V samostatné působnosti

  • Občanské obřady

V přenesené působnosti

  • Agenda matriky pro matriční obvod města Ivančice (tj. Ivančice, Neslovice, Hlína)
    • Narození – vystavení rodného listu dítěti, které se narodí v nemocnici Ivančice nebo doma, v matričním obvodu Ivančice.
    • Úmrtí  – vystavení úmrtního listu osoby, která zemřela v nemocnici Ivančice nebo doma v matričním obvodu Ivančice.
    • Sňatek –  vystavení oddacího listu osobám, které uzavřeli manželství v Ivančicích nebo v matričním obvodu Ivančice.
    • Vystavení opisů (druhopisů) matričních dokladů z knih narození, manželství a úmrtí Ivančice, Neslovice a Hlína.
    • Potvrzení o skutečnostech zapsaných v knize narození, manželství, úmrtí Ivančice, Neslovice a Hlína.
    • Přijímání žádostí o uzavření manželství
    • Vydávání osvědčení k uzavření církevního sňatku v Ivančicích a matričním obvodu Ivančice.
    • Vydávání vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství v cizině, pro občany s trvalým pobytem v Ivančicích a v matričním obvodu Ivančice.
    • Určení otcovství souhlasným prohlášením rodičů k nenarozenému i narozenému dítěti. (Zápis předkládá svobodná matka v porodnici nebo na matrice, pokud chce, aby byl v rodném listu dítěte uveden otec).
    • Povolení změny jména a příjmení – pro občany s trvalým pobytem v Ivančicích nebo v matričním obvodu Ivančice.
    • Oznámení o přijetí dřívějšího příjmení po rozvodu manželství ve lhůtě do 6měsíců od nabytí právní moci rozsudku o rozvodu
    • Přijímání prohlášení o volbě druhého jména
    • Přijímání žádosti o užívání příjmení v mužském tvaru
    • Provádění dodatečných záznamů v knize narození, manželství, úmrtí a vystavení nových matričních dokladů
    • Přijímání a vyhotovení žádosti o zápis narození, manželství a úmrtí do zvláštní matriky Brno s žádostí o vystavení matričního dokladu pro občany České republiky s trvalým pobytem v Ivančicích, kteří se narodili, uzavřeli manželství nebo zemřeli v cizině a mají vystaven cizojazyčný doklad.
    • Ověřování rodných, oddacích, úmrtních listů, vysvědčení o právní způsobilosti k uzavření manželství a potvrzení o údajích zapsaných v matriční knize  vydaných matričními úřady, které jsou zařazeny do správního obvodu Ivančice.
  • Provedení identifikace osob a sepsání veřejné listiny o identifikaci osoby
  • Agenda žádostí o „Osvědčení o státním občanství ČR“
  • Agenda vidimace a legalizace
  • Provádí kontrolní činnost na matričních úřadech Dolní Kounice a Oslavany

Vedoucí odboru, školství

V samostatné působnosti

  • Organizuje a zajišťuje finanční a veřejnosprávní kontroly podle zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole ve veřejné správě, příspěvkových organizací a u žadatelů, resp. příjemců,  veřejné podpory poskytované v rámci územní působnosti Města Ivančice
  • dle zákona č. 250/2000 Sb. zabezpečuje systém kontroly hospodaření Městem Ivančice zřízených organizací

V přenesené působnosti

  • agenda voleb
  • školství

BOZP, správce trhu, webmaster

  • správce webu města Ivančice (www.ivancice.cz) a profilů města na sociálních sítí
  • zveřejňování smluv dle Zákona o registru smluv č. 340/2015 Sb., ve znění pozd. předpisů
  • zveřejňování dokumentů ve Sbírce právních předpisů dle zákona č. 35/2021 Sb., o Sbírce právních předpisů územních samosprávných celků a některých správních úřadů, ve znění pozd. předpisů
  • evidence majetku města
  • místní poplatky za zábor veřejného prostranství – tržnice
  • správa pohledávek města vymáhané prostřednictvím soudního exekutora a Celního úřadu
  • správa a evidence rezidenčních parkovacích karet
  • technik požární ochrany
  • technik BOZP / odborně způsobilá osoba v prevenci rizik

GDPR, kontrolní činnost

bude doplněno…

  • Vede evidenci žádostí o poskytnutí informací na základě zákona č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím

Formuláře odboru

Poskytování informací dle zákona 106/1999 Sb.

Pracovníci odboru