Odbor plánovací a finanční zajišťuje účetnictví a finanční toky města; dále pak agendu místních poplatků ze psů, za „komunální odpad“ a z pobytu.
Odbor plánovací a finanční [OPF]
Úřad
- Městský úřad Ivančice
- Úřední hodiny
- E-podatelna
- Odbory městského úřadu
- Zvláštní orgány obce
- Organizační složky obce
- Příspěvkové organizace města
-
Povinné informace dle zákona
- [01] Oficiální název
- [02] Důvod a způsob založení
- [03] Organizační struktura
- [04] Kontaktní spojení
- [05] Poukazování plateb
- [06] IČO
- [07] DIČ plátce DPH
- [08] Dokumenty
- [09] Žádosti o informace
- [10] Příjem žádostí a dalších podání
- [11] Předpisy
- [12] Úhrada za poskytování informací
- [13] Licenční smlouvy
- [14] Výroční zprava dle zákona č. 106/99
- Poskytnuté informace 106/99
- Střet zájmů – informace
- Zprávy o kontrolách MěÚ
Popis činnosti odboru
- sestavování rozpočtu města, kontrolu a jeho dodržování,
- návrh rozpočtových opatření v průběhu roku,
- předkládání rozpočtu, rozpočtových opatření a rozpočtových změn krajskému úřadu,
- účetnictví městského úřadu, metodicky řídí veškeré účtování v rámci celého města,
- zpracovávání podkladů pro přijetí cizích finančních zdrojů (darů, půjček, úvěrů, aj.),
- hospodárnost ve všech oblastech výdajového rozpočtu,
- podklady pro audit,
- vyhotovení podkladů pro státní závěrečný účet, dle zák.č. 419/2001 Sb.,
- provádění činnosti centrálního správce daní a poplatků podle zvláštních předpisů,
- evidování smluv o nájmu nebytových prostor, vedení předpisů a úhrad od nájemců včetně urgence úhrad,
- vedení knih vystavených a došlých faktur a sledování jejich včasných plateb a úhrad,
- evidenci a kontrolu úhrad poplatků za svoz domácího odpadu a poplatků za psy,
- vymáhání pohledávek v režimu zákona o správě daní a poplatků v postavení správce daně,
- kontrola hospodaření s peněžními fondy úřadu dle schválených směrnic,
- účetní evidenci majetku města,
- pojištění majetku,
- dodržování daňových zákonů,
- zpracovávání přiznání k dani z převodů nemovitostí, k dani darovací, k dani silniční a DPH,
- připravování podkladů k vypracování daně z příjmu právnických osob,
- zajišťuje styk s peněžními ústavy, pojišťovnami a finančním úřadem,
- vyhotovuje podklady pro statistiku, ekonomickou analýzu a odborné vyjádření pro potřeby města.
Cílem práce OPF je:
- přebírání odpovědnosti za svěřené finanční prostředky města a za hospodaření s nimi,
- vedení účetnictví úplné, správné a průkazné,
- sledování nových zákonů, vyhlášek a standardů a jejich přesné a správné dodržování,
- včasné zpracování měsíčních, čtvrtletních a ročních finančních a účetních výkazů včetně zasílání na krajský úřad,
- dodržování rozsahu údajů předkládaných pro hodnocení plnění státního rozpočtu a rozpočtu územních samosprávných celků,
- vyhotovování daňových přiznáních a dodržování jejich termínů odevzdávání na FÚ,
- odpovědné vypracování závěrečného účtu města a jeho předkládání zastupitelstvu města.
Formuláře odboru
Poplatky za psa
- Přihláška psa, změna údajů o držení psa File extension: doc File size: 36 kB
- Odhláška psa File extension: doc File size: 31 kB
- Žádost o vrácení přeplatku pes File extension: doc File size: 25 kB
- Žádost o osvobození od poplatku ze psů – myslivci – dle OZV 3/2023 File extension: doc File size: 31 kB
- Žádost o osvobození od poplatku ze psů – ZTP – dle OZV 3/2023 File extension: doc File size: 30 kB
Poplatek za komunální odpad
- Čestné prohlášení – 4. dítě osvobození dle OZV 5/2023 File extension: doc File size: 30 kB
- Osvobození KO File extension: doc File size: 27 kB
- Prohlášení poplatníka File extension: doc File size: 30 kB
- Žádost o vrácení přeplatku KO File extension: doc File size: 25 kB
Poplatek z pobytu
- Poplatek z pobytu [.rtf] File extension: rtf File size: 60 kB
- Poplatek z pobytu [.pdf] File extension: pdf File size: 43 kB
Pracovníci odboru
Ing. PEŠKA Ladislav
vedoucí odboru OPF
ŽÁKOVÁ Jana, DiS.
místní poplatky (pes, kom. odpad, pobyt)