Přeskočit na obsah Přeskočit na patičku

Odbor plánovací a finanční [OPF]

Odbor plánovací a finanční zajišťuje účetnictví a finanční toky města; dále pak agendu místních poplatků ze psů, za „komunální odpad“ a z pobytu.

Popis činnosti odboru

  • sestavování rozpočtu města, kontrolu a jeho dodržování,
  • návrh rozpočtových opatření v průběhu roku,
  • předkládání rozpočtu, rozpočtových opatření a rozpočtových změn krajskému úřadu,
  • účetnictví městského úřadu, metodicky řídí veškeré účtování v rámci celého města,
  • zpracovávání podkladů pro přijetí cizích finančních zdrojů (darů, půjček, úvěrů, aj.),
  • hospodárnost ve všech oblastech výdajového rozpočtu,
  • podklady pro audit,
  • vyhotovení podkladů pro státní závěrečný účet, dle zák.č. 419/2001 Sb.,
  • provádění činnosti centrálního správce daní a poplatků podle zvláštních předpisů,
  • evidování smluv o nájmu nebytových prostor, vedení předpisů a úhrad od nájemců včetně urgence úhrad,
  • vedení knih vystavených a došlých faktur a sledování jejich včasných plateb a úhrad,
  • evidenci a kontrolu úhrad poplatků za svoz domácího odpadu a poplatků za psy,
  • vymáhání pohledávek v režimu zákona o správě daní a poplatků v postavení správce daně,
  • kontrola hospodaření s peněžními fondy úřadu dle schválených směrnic,
  • účetní evidenci majetku města,
  • pojištění majetku,
  • dodržování daňových zákonů,
  • zpracovávání přiznání k dani z převodů nemovitostí, k dani darovací, k dani silniční a DPH,
  • připravování podkladů k vypracování daně z příjmu právnických osob,
  • zajišťuje styk s peněžními ústavy, pojišťovnami a finančním úřadem,
  • vyhotovuje podklady pro statistiku, ekonomickou analýzu a odborné vyjádření pro potřeby města.

Cílem práce OPF je:

  • přebírání odpovědnosti za svěřené finanční prostředky města a za hospodaření s nimi,
  • vedení účetnictví úplné, správné a průkazné,
  • sledování nových zákonů, vyhlášek a standardů a jejich přesné a správné dodržování,
  • včasné zpracování měsíčních, čtvrtletních a ročních finančních a účetních výkazů včetně zasílání na krajský úřad,
  • dodržování rozsahu údajů předkládaných pro hodnocení plnění státního rozpočtu a rozpočtu územních samosprávných celků,
  • vyhotovování daňových přiznáních a dodržování jejich termínů odevzdávání na FÚ,
  • odpovědné vypracování závěrečného účtu města a jeho předkládání zastupitelstvu města.

Formuláře odboru

Poplatky za psa

Poplatek za komunální odpad

Poplatek z pobytu

Pracovníci odboru