Přeskočit na obsah Přeskočit na patičku

Informace o povinném subjektu dle zákona 106/99 Sb.

V této sekci najdete povinně zveřejňované informace podle Zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, resp. podle Vyhlášky č. 515/2020 Sb., kterou se stanoví struktura informací zveřejňovaných o povinném subjektu a o osnově popisu úkonů vykonávaných v rámci agendy.

[1] Název

Město Ivančice

[2] Důvod a způsob založení

Právní základ obcí je dán v hlavě sedmé Ústavního zákona č. 1/1993 Sb., Ústava České republiky, která upravuje územní samosprávu. Ta charakterizuje obce jako základní územní samosprávné celky samostatně spravované voleným zastupitelstvem. Obce jsou veřejnoprávní korporace, mohou mít vlastní majetek a hospodaří podle vlastního rozpočtu. Stát může zasahovat do činnosti obcí jen vyžaduje-li to ochrana zákona a jen způsobem stanoveným zákonem. Funkční období zastupitelstva je čtyřleté, zastupitelstvo obce rozhoduje o věcech samosprávy, pokud nejsou zákonem svěřeny zastupitelstvu vyššího územního samosprávného celku, a může v mezích své působnosti vydávat obecně závazné vyhlášky. Výkon státní správy lze svěřit obcím jen na tehdy, stanoví-li to zákon.

Postavení právnické osoby přiznává obci § 20 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.

Nadřízeným správním orgánem je při postupech podle správního řádu a daňového řádu krajský úřad.

Dozorovým a kontrolním orgánem je ve vztahu k samostatné působnosti Ministerstvo vnitra, ve vztahu k působnosti přenesené krajský úřad.

Přezkoumání hospodaření obce za uplynulý kalendářní rok provádí auditor (auditorská společnost).

Obecní zřízení upravuje podrobně zákon č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení). Obcemi jsou podle tohoto zákona také města, a to ty obce, které byly městy ke dni nabytí jeho účinnosti (t.j. ke 12. 11. 2000), nebo pokud tak stanoví předseda poslanecké sněmovny po vyjádření vlády. Ivančice byly městem již za účinnosti předchozího zákona o obcích (č. 367/1990 Sb.), a proto je i nadále samosprávným celkem Město Ivančice. (Podle zákona č. 367/1990 Sb. byly městy všechny obce, ve kterých do počátku jeho účinnosti, t.j. do 24. 11. 1990, působil městský národní výbor. V Ivančicích do té doby městský národní výbor působil.)

Město Ivančice (dále jen město) tvoří katastrální území Alexovice, Budkovice, Hrubšice, Ivančice, Kounické předměstí, Letkovice, Němčice a Řeznovice.

[3] Organizační struktura

Orgány města jsou zastupitelstvo města, rada města, starosta a místostarosta, zvláštní orgány města a městský úřad.

Orgány zastupitelstva města jsou výbory, orgány rady města jsou komise. Město může k plnění svých úkolů dále zakládat a zřizovat organizační složky města bez právní subjektivity a právnické osoby.

Město spravuje své záležitosti samostatně, v samostatné působnosti. Při výkonu samostatné působnosti se město řídí jen zákony a právními předpisy vydanými na základě zákona.

Město vykonává státní správu v rozsahu stanoveném zákony, v přenesené působnosti. Při výkonu přenesené působnosti se město řídí zákony, právními předpisy vydanými na základě zákona, usneseními vlády a směrnicemi ústředních správních úřadů.

Organizační řád Městského úřadu Ivančice upravuje zásady činnosti a řízení úřadu, dělbu práce mezi jeho složkami, jejich úkoly, strukturu, vzájemné vztahy a rozsah pravomoci, povinností a odpovědnosti vedoucích pracovníků městského úřadu.

Příspěvkové organizace města
Kulturní a informační centrum Ivančice, Palackého náměstí 1013/12, Ivančice
IČO: 65268768
Městské lesy Ivančice, Na Réně 1243/8, Ivančice
IČO: 65268750
Technické služby města Ivančice, Padochovská 1717/17, Ivančice
IČO: 06880851
Penzion pro důchodce Ivančice, Na Úvoze 1425/5, Ivančice
IČO: 65268741
Školní jídelna Ivančice, Lány 1716/4, Ivančice
IČO: 70918775
Základní škola T. G. Masaryka Ivančice, Na Brněnce 545/1, Ivančice
IČO: 70918767
Základní škola Vladimíra Menšíka Ivančice, Růžová 149/7, Ivančice
IČO: 70919453
ZŠ a MŠ Ivančice - Němčice, Školní 230/34, Ivančice - Němčice
IČO: 70852022
ZŠ a MŠ Ivančice - Řeznovice, Řeznovice 88, Ivančice
IČO: 65265530
Mateřská škola Chřestová Ivančice, Chřestová 1350/19, Ivančice
IČO: 70935467
Mateřská škola Na Úvoze Ivančice, Na Úvoze 1550/1, Ivančice
IČO: 70935335
Společnosti s majetkovým podílem města
BENTEX BOHEMIA s.r.o., Palackého náměstí 196/6, Ivančice
IČO: 25176285
Sdružení a svazky, jejichž je město členem
Mikroregion IVANČICKO, Palackého náměstí 196/6, Ivančice
IČO: 71187081
Energoregion 2020, s.p.o., Masarykovo nám. 104, Náměšť nad Oslavou
IČO: 47438126
Energetické Třebíčsko, Hrotovická 1184, Třebíč
IČO: 01325680
Svazek vodovodů a kanalizací Ivančice, Kounická 1598/78, Ivančice
IČO: 49458892
Sdružení historických sídel Čech, Moravy a Slezska, Opletalova 36, Praha 1
IČO: 65992466
DSO KTS Ekologie, Hutní osada 14, Zastávka
IČO: 17747287
Partnerství pro městskou mobilitu, z. s., Chomoutov 388, Olomouc
IČO: 01911996
Brněnsko, z. s., Železné 112, Tišnov
IČO: 06449867

[4] Kontaktní spojení

4.1Kontaktní poštovní adresa
 Palackého náměstí 196/6, Ivančice, PSČ: 664 91
4.2Adresa úřadoven pro osobní návštěvu
 Palackého náměstí 196/6, Ivančice, PSČ: 664 91 (RUIAN: 24036536)
 Palackého náměstí 5/11, Ivančice, PSČ: 664 91 (RUIAN: 24034533)
 Petra Bezruče 1014/4, Ivančice, PSČ: 664 91 (RUIAN: 24044776)
4.3Úřední hodiny
 viz odkaz Úřední hodiny
4.4Telefonní čísla
 +420 546 419 411sekretariát starosty
 +420 546 419 412sekretariát tajemnice
 » kompletní telefonní seznam 
Fax
 +420 546 419 410
4.5Adresa internetových stránek
 https://ivancice.cz
4.6Adresa podatelny
Město Ivančice

Palackého náměstí 196/6

664 91 Ivančice
4.7Elektronická adresa podatelny
 posta@muiv.cz
 Informace o podmínkách přijímání dokumentů dle vyhlášky č. 259/2012 Sb., o podrobnostech výkonu spisové služby, ve znění pozdějších předpisů
Další elektronická adresa
 info@muiv.cz - všeobecná pošta
 » kompletní seznam e-mailových adres
 4.8Datová schránka (ID DS)
sh2bdw6

[5] Případné platby lze poukázat

popisčíslo účtuvariabilní symbol
příjmový účet19 - 125911 / 0100přidělen
příjmový účet - "komunální odpad"27 - 8591840277 / 0100přidělen
příjmový účet - pokuty "radar"43 - 2290580267 / 0100přidělen
základní běžný účet pro příjem dotací94 - 6410641 / 0710
Na pokladnách městského úřadu v budovách na adrese Palackého náměstí 196/6 a Petra Bezruče 1014/4 lze provádět platby v hotovosti, popř. pomocí platebních karet.

příjmový účet: 19 – 125911 / 0100

  • Správní poplatky
  • Místní poplatek za psa
  • Poplatek za hrobové místo
  • Nájem z pozemku
  • Úhrada kupní ceny pozemku
  • Sankční platby – pokuty, náklady řízení (udělená odborem: správních činností, městkou policií, životního prostředí, živnostenského úřadu, komisí pro projednávání přestupků)
  • Úhrada faktury

příjmový účet – komunální odpad: 27 – 8591840277 / 0100

  • Místní poplatek za provoz systému shromažďování, sběru, přepravy, třídění, využívání a odstraňování komunálních odpadů

příjmový účet – pokuty radar: 43 – 2290580267 / 0100

  • Sankční platby – pokuty, náklady řízení

zvláštní bankovní účet (ZBÚ) pro příjem dotací: 94 – 6410641 / 0710 

[6] IČO

00281859

[7] Plátce daně z přidané hodnoty

CZ00281859

[8] Dokumenty

8.1 Seznam hlavních dokumentů

Územní plán Ivančice

Program rozvoje města Ivančice

Zásady pro výstavbu na území města Ivančice

Program pro poskytování dotací nebo návratných finančních výpomocí z rozpočtu města

8.2 Rozpočet

MONITOR – informační portál Ministerstva financí, který umožňuje volný přístup k rozpočtovým a účetním informacím ze všech úrovní státní správy a samospráv » IVANČICE.

Níže uvedené dokumenty k rozpočtu města jsou v listinné podobě dostupné k nahlédnutí na Odboru plánovacím a finančním MěÚ Ivančice.

2024schválenozveřejněnosoubor ke staženíformát
RozpočetZM 07/2023, 04.12.202329.12.20232024 rozpočet schválenýZIP
ZM – zastupitelstvo města, RM – rada města
Informace o přijatých rozpočtových opatřeních
č. 01ZM 01/2024, 12.02.202429.02.2024RO 01/2024PDF
č. 02RM 05/2024, 28.02.202419.03.2024RO 02/2024PDF
č. 03RM 07/2024, 27.03.202410.04.2024RO 03/2024PDF
č. 04ZM 02/2024, 08.04.202423.04.2024RO 04/2024PDF
č. 05RM 12/2024, 22.05.202413.06.2024RO 05/2024PDF
č. 06ZM 03/2024, 03.06.202426.06.2024RO 06/2024PDF
č. 07RM 22/2024 31.07.202407.08.2024RO 07/2024PDF
č. 08RM 22/2024 31.07.202407.08.2024RO 08/2024PDF
č. 09RM 25/2024 11.09.202419.09.2024RO 09/2024PDF
2023schválenozveřejněnosoubor ke staženíformát
RozpočetZM 09/2022, 12.12.202205.01.20232023 rozpočet schválenýZIP
ZM – zastupitelstvo města, RM – rada města
Informace o přijatých rozpočtových opatřeních
č. 01ZM 01/2023, 06.02.202322.02.2022RO 01/2023PDF
č. 02RM 05/2023, 22.02.202314.03.2023RO 02/2023PDF
č. 03RM 05/2023, 22.02.202314.03.2023RO 03/2023PDF
č. 04ZM 02/2023, 03.04.202321.04.2023RO 04/2023PDF
č. 05RM 11/2023, 19.04.202304.05.2023RO 05/2023PDF
č. 06RM 11/2023, 19.04.202304.05.2023RO 06/2023PDF
č. 07ZM 03/2023, 05.06.202328.06.2023RO 07/2023PDF
č. 08RM 20/2023, 28.06.202326.07.2023RO 08/2023PDF
č. 09RM 20/2023, 28.06.202326.07.2023RO 09/2023PDF
č. 10RM 27/2023, 30.08.202326.09.2023RO 10/2023PDF
č. 11RM 27/2023, 30.08.202327.09.2023RO 11/2023PDF
č. 12ZM 04/2023, 11.09.202327.09.2023RO 12/2023PDF
č. 13RM 29/2023, 20.09.202327.09.2023RO 13/2023PDF
č. 14ZM 05/2023, 02.10.202318.10.2023RO 14/2023PDF
č. 15ZM 06/2023, 13.11.202320.11.2023RO 15/2023PDF
č. 16RM 38/2023, 29.11.202311.12.2023RO 16/2023PDF
č. 17RM 38/2023, 29.11.202311.12.2023RO 17/2023PDF
č. 18ZM 07/2023, 04.12.202329.12.2023RO 18/2023PDF
č. 19RM 39/2023, 13.12.202329.12.2023RO 19/2023PDF
č. 20RM 39/2023, 13.12.202329.12.2023RO 20/2023PDF
2022schválenozveřejněnosoubor ke staženíformát
RozpočetZM 06/2021, 13.12.202101.01.20222022 rozpočet schválenýZIP
ZM – zastupitelstvo města, RM – rada města
Informace o přijatých rozpočtových opatřeních
č. 01ZM 01/2022, 14.02.202211.03.2022RO 01/2022PDF
č. 02RM 10/2022, 23.03.202213.04.2022RO 02/2022PDF
č. 03RM 10/2022, 23.03.202213.04.2022RO 03/2022PDF
č. 04ZM 04/2022, 04.04.202229.04.2022RO 04/2022PDF
č. 05RM 15/2022, 18.05.202210.06.2022RO 05/2022PDF
č. 06RM 15/2022, 18.05.202210.06.2022RO 06/2022PDF
č. 07ZM 03/2022, 06.06.202223.06.2022RO 07/2022PDF
č. 08RM 19/2022, 29.06.202213.07.2022RO 08/2022PDF
č. 09RM 19/2022, 29.06.202213.07.2022RO 09/2022PDF
č. 10RM 24/2022, 24.08.202213.09.2022RO 10/2022PDF
č. 11RM 24/2022, 24.08.202213.09.2022RO 11/2022PDF
č. 12ZM 04/2022, 05.09.202216.09.2022RO 12/2022PDF
č. 13ZM 05/2022, 21.09.202205.10.2022RO 13/2022PDF
č. 14RM 31/2022, 19.10.202209.11.2022RO 14/2022PDF
č. 15RM 31/2022, 19.10.202209.11.2022RO 15/2022PDF
č. 16ZM 08/2022, 14.11.202223.11.2022RO 16/2022PDF
č. 17RM 36/2022, 30.11.202214.12.2022RO 17/2022PDF
č. 18RM 36/2022, 30.11.202214.12.2022RO 18/2022PDF
č. 19ZM 09/2022, 30.11.202212.12.2022RO 19/2022PDF
č. 20RM 39/2022, 29.12.202223.01.2023RO 20/2022PDF
č. 21RM 39/2022, 29.12.202223.01.2023RO 21/2022PDF
č. 22RM 39/2022, 29.12.202223.01.2023RO 22/2022PDF
2021schválenozveřejněnosoubor ke staženíformát
Návrh rozpočtu a střednědobého výhledu rozpočtu20.11.20202021 rozpočet návrhZIP
RozpočetZM 07/2020, 07.12.202004.01.20212021 rozpočet schválenýZIP
ZM – zastupitelstvo města, RM – rada města
Informace o přijatých rozpočtových opatřeních
č. 01ZM 01/2021, 01.02.202112.02.2021RO 01/2021PDF
č. 02RM 07/2021, 24.03.202115.04.2021RO 02/2021PDF
č. 03RM 07/2021, 24.03.202115.04.2021RO 03/2021PDF
č. 04ZM 02/2021, 12.04.202115.04.2021RO 04/2021PDF
č. 05RM 13/2021, 19.05.202118.06.2021RO 05/2021PDF
č. 06ZM 03/2021, 16.06.202130.06.2021RO 06/2021PDF
č. 07RM 17/2021, 30.06.202122.07.2021RO 07/2021PDF
č. 08RM 17/2021, 30.06.202122.07.2021RO 08/2021PDF
č. 09ZM 04/2021, 13.09.202129.09.2021RO 09/2021PDF
č. 10RM 25/2021, 22.09.202129.09.2021RO 10/2021PDF
č. 11RM 25/2021, 22.09.202129.09.2021RO 11/2021PDF
č. 12ZM 05/2021, 18.10.202111.11.2021RO 12/2021PDF
č. 13RM 28/2021, 20.10.202111.11.2021RO 13/2021PDF
č. 14RM 28/2021, 20.10.202111.11.2021RO 14/2021PDF
č. 15RM 31/2021, 19.11.202116.12.2021RO 15/2021PDF
č. 16ZM 06/2021, 13.12.202113.01.2022RO 16/2021PDF
č. 17RM 34/2021, 29.12.202113.01.2022RO 17/2021PDF
č. 18RM 34/2021, 29.12.202113.01.2022RO 18/2021PDF
č. 19RM 34/2021, 29.12.202113.01.2022RO 19/2021PDF
2020schválenozveřejněnosoubor ke staženíformát
Návrh rozpočtu a střednědobého výhledu rozpočtu15.11.20192020 rozpočet návrhZIP
RozpočetZM 06/2019, 02.12.201919.12.20192020 rozpočet schválenýZIP
ZM – zastupitelstvo města, RM – rada města
Informace o přijatých rozpočtových opatřeních
č. 01ZM 01/2020, 03.02.202024.02.2019RO 01/2020PDF
č. 02RM 04/2020, 12.02.202025.02.2019RO 02/2020PDF
č. 03RM 04/2020, 12.02.202003.03.2020RO 03/2020PDF
č. 04RM 05/2020, 26.02.202003.03.2020RO 04/2020PDF
č. 05RM 08/2020, 25.03.202023.04.2020RO 05/2020PDF
č. 06RM 08/2020, 25.03.202023.04.2020RO 06/2020PDF
č. 07ZM 02/2020, 11.05.202004.06.2020RO 07/2020PDF
č. 08RM 14/2020, 20.05.202012.06.2020RO 08/2020PDF
č. 09RM 14/2020, 20.05.202012.06.2020RO 09/2020PDF
č. 10RM 17/2020, 17.06..202001.07.2020RO 10/2020PDF
č. 11ZM 03/2020, 22.06.202001.07.2020RO 11/2020PDF
č. 12RM 20/2020, 29.07.202021.08.2020RO 12/2020PDF
č. 13RM 22/2020, 26.08.202016.09.2020RO 13/2020PDF
č. 14RM 22/2020, 26.08.202016.09.2020RO 14/2020PDF
č. 15ZM 04/2020, 07.09.202022.09.2020RO 15/2020PDF
č. 16RM 25/2020, 30.09.202019.10.2020RO 16/2020PDF
č. 17ZM 05/2020, 12.10.202011.11.2020RO 17/2020PDF
č. 18RM 28/2020, 21.10.202011.11.2020RO 18/2020PDF
č. 19RM 28/2020, 21.10.202011.11.2020RO 19/2020PDF
č. 20ZM 06/2020, 09.11.202024.11.2020RO 20/2020PDF
č. 21RM 31/2020, 18.11.202003.12.2020RO 21/2020PDF
č. 22ZM 07/2020, 07.12.202023.12.2020RO 22/2020PDF
č. 23RM 35/2020, 28.12.202021.01.2021RO 23/2020PDF
č. 24RM 35/2020, 28.12.202021.01.2021RO 24/2020PDF
č. 25RM 35/2020, 28.12.202021.01.2021RO 25/2020PDF
2019schválenozveřejněnosoubor ke staženíformát
Návrh rozpočtu- - -23.11.20182019 rozpočet návrhZIP
RozpočetZM 08/2018, 10.12.201821.12.20182019 rozpočet schválenýZIP
ZM – zastupitelstvo města, RM – rada města
Informace o přijatých rozpočtových opatřeních
č. 01ZM 01/2019, 04.02.201921.02.2019RO 01/2019PDF
č. 02RM 07/2019, 28.02.201925.03.2019RO 02/2019PDF
č. 03ZM 02/2019, 01.04.201916.04.2019RO 03/2019PDF
č. 04RM 12/2019, 17.04.201914.05.2019RO 04/2019PDF
č. 05RM 12/2019, 17.04.201914.05.2019RO 05/2019PDF
č. 06RM 16/2019, 20.05.201919.06.2019RO 06/2019PDF
č. 07RM 16/2019, 20.05.201919.06.2019RO 07/2019PDF
č. 08ZM 03/2019, 03.06.201921.06.2019RO 08/2019PDF
č. 09RM 19/2019, 19.06.201921.06.2019RO 09/2019PDF
č. 10RM 19/2019, 19.06.201921.06.2019RO 10/2019PDF
č. 11RM 27/2019, 28.08.201923.09.2019RO 11/2019PDF
č. 12RM 27/2019, 28.08.201923.09.2019RO 12/2019PDF
č. 13ZM 04/2019, 02.09.201901.10.2019RO 13/2019PDF
č. 14RM 30/2019, 25.09.201915.10.2019RO 14/2019PDF
č. 15ZM 05/2019, 07.10.201906.11.2019RO 15/2019PDF
č. 16RM 33/2019, 23.10.201906.11.2019RO 16/2019PDF
č. 17RM 36/2019, 20.11.201919.12.2019RO 17/2019PDF
č. 18RM 36/2019, 20.11.201919.12.2019RO 18/2019PDF
č. 19ZM 06/2019, 02.12.201919.12.2019RO 19/2019PDF
č. 20RM 38/2019, 18.12.201916.01.2020RO 20/2019PDF
č. 21RM 38/2019, 18.12.201916.01.2020RO 21/2019PDF
č. 22RM 38/2019, 18.12.201916.01.2020RO 22/2019PDF
2018schválenozveřejněnosoubor ke staženíformát
Návrh rozpočtu- - -01.12.20172018-rozpocet-navrhZIP
RozpočetZM 08/2017, 18.12.201717.01.20182018-rozpocet-schválenýZIP
ZM – zastupitelstvo města, RM – rada města
Informace o přijatých rozpočtových opatřeních
č. 01ZM 01/2018, 22.02.201814.03.2018RO 01/2018PDF
č. 02RM 05/2018, 28.02.201826.03.2018RO 02/2018PDF
č. 03RM 05/2018, 28.02.201826.03.2018RO 03/2018PDF
č. 04ZM 02/2018, 26.03.201810.04.2018RO 04/2018PDF
č. 05RM 08/2018, 28.03.201811.04.2018RO 05/2018PDF
č. 06RM 08/2018, 28.03.201813.04.2018RO 06/2018PDF
č. 07RM 11/2018, 25.04.201815.05.2018RO 07/2018PDF
č. 08RM 16/2018, 23.05.201831.05.2018RO 08/2018PDF
č. 09RM 16/2018, 23.05.201831.05.2018RO 09/2018PDF
č. 10RM 16/2018, 23.05.201831.05.2018RO 10/2018PDF
č. 11ZM 03/2018, 28.05.201820.06.2018RO 11/2018PDF
č. 12RM 19/2018, 20.06.201812.07.2018RO 12/2018PDF
č. 13RM 19/2018, 20.06.201812.07.2018RO 13/2018PDF
č. 14ZM 04/2018, 25.06.201812.07.2018RO 14/2018PDF
č. 15RM 23/2018, 25.07.201823.08.2018RO 15/2018PDF
č. 16RM 23/2018, 25.07.201824.08.2018RO 16/2018PDF
č. 17RM 27/2018, 30.08.201827.09.2018RO 17/2018PDF
č. 18RM 27/2018, 30.08.201827.09.2018RO 18/2018PDF
č. 19ZM 05/2018, 17.09.201827.09.2018RO 19/2018PDF
č. 20RM 30/2018, 26.09.201824.10.2018RO 20/2018PDF
č. 21RM 30/2018, 26.09.201824.10.2018RO 21/2018PDF
č. 22RM 34/2018, 29.10.201814.11.2018RO 22/2018PDF
č. 23RM 34/2018, 29.10.201814.11.2018RO 23/2018PDF
č. 24RM 37/2018, 27.11.201818.12.2018RO 24/2018PDF
č. 25ZM 08/2018, 10.12.201821.12.2018RO 25/2018PDF
č. 26RM 39/2018, 19.12.201818.01.2018RO 26/2018PDF
č. 27RM 39/2018, 19.12.201818.01.2018RO 27/2018PDF
č. 28RM 39/2018, 19.12.201818.01.2018RO 28/2018PDF
2017schválenozveřejněnosoubor ke staženíformát
Návrh rozpočtu- - -02.12.20162017-rozpocet-navrhZIP
RozpočetZM 08/2016, 19.12.201607.01.20172017-rozpocet-schvalenoZIP
ZM – zastupitelstvo města, RM – rada města
Informace o přijatých rozpočtových opatřeních
č. 01ZM 08/2016, 19.12.201607.01.2017RO 01/2017PDF
č. 02ZM 01/2017, 23.01.201703.02.2017RO 02/2017ZIP
č. 03RM 02/2017, 25.01.201731.01.2017RO 03/2017ZIP
č. 04RM 07/2017, 22.03.201706.04.2017RO 04/2017PDF
č. 05RM 07/2017, 22.03.201711.04.2017RO 05/2017ZIP
č. 06ZM 02/2017, 10.04.201704.05.2017RO 06/2017ZIP
č. 07RM 09/2017, 19.04.201705.05.2017RO 07/2017PDF
č. 08RM 09/2017, 19.04.201716.05.2017RO 08/2017ZIP
č. 09RM 10/2017, 31.05.201721.06.2017RO 09/2017PDF
č. 10ZM 03/2017, 31.05.201721.06.2017RO 10/2017PDF
č. 11ZM 04/2017, 26.06.201730.06.2017RO 11/2017ZIP
č. 12RM 14/2017, 28.06.201710.07.2017RO 12/2017PDF
č. 13RM 14/2017, 28.06.201710.07.2017RO 13/2017PDF
č. 14RM 17/2017, 26.07.201727.07.2017RO 14/2017ZIP
č. 15RM 17/2017, 26.07.201711.08.2017RO 15/2017PDF
č. 16ZM 05/2017, 02.08.201701.09.2017RO 16/2017PDF
č. 17RM 19/2017, 23.08.201713.09.2017RO 17/2017PDF
č. 18RM 19/2017, 23.08.201714.09.2017RO 18/2017PDF
č. 19RM 21/2017, 20.09.201711.10.2017RO 19/2017PDF
č. 20ZM 06/2017, 25.09.201711.10.2017RO 20/2017PDF
č. 21RM 24/2017, 09.10.201701.11.2017RO 21/2017PDF
č. 22RM 25/2017, 18.10.201704.11.2017RO 22/2017PDF
č. 23RM 25/2017, 18.10.201704.11.2017RO 23/2017PDF
č. 24ZM 07/2017, 01.11.201730.11.2017RO 24/2017PDF
č. 25RM 29/2017, 29.11.201714.12.2017RO 25/2017PDF
č. 26RM 29/2017, 29.11.201714.12.2017RO 26/2017PDF
č. 27ZM 08/2017, 18.12.201702.01.2018RO 27/2017PDF
č. 28RM 32/2017, 20.12.201717.01.2018RO 28/2017PDF
č. 29RM 32/2017, 20.12.201717.01.2018RO 29/2017ZIP
č. 30RM 32/2017, 20.12.201719.01.2018RO 30/2017PDF

Střednědobý výhled rozpočtu

na rokyschválenozveřejněnosoubor ke staženíformát
2025-2027ZM 07/2023, 04.12.202329.12.20232025-2027ZIP
2024-2026ZM 09/2022, 12.12.202222.12.20222024-2026ZIP
2022-2024ZM 07/2020, 07.12.202004.01.20212022-2024ZIP
2021-2023ZM 06/2019, 02.12.201919.12.20192021-2023ZIP
2020-2022ZM 08/2018, 10.12.201821.12.20182020-2022PDF
2019-2021ZM 08/2017, 18.12.201717.01.20182019-2021PDF
2018-2020ZM 08/2016, 19.12.201607.01.20172018-2020PDF

Zpráva o přezkoumání hospodaření - Závěrečný účet

za rokschválenozveřejněnosoubor ke staženíformát
2023ZM 03/2024, 03.06.202419.06.2024ZU 2023ZIP
2022ZM 03/2023, 05.06.202315.06.2023ZU 2022ZIP
2021ZM 03/2022, 06.06.202223.06.2022ZU 2021ZIP
2020ZM 03/2021, 16.06.202130.06.2021ZU 2020ZIP
2019ZM 03/2020, 22.06.202024.06.2020ZU 2019ZIP
2018ZM 03/2019, 03.06.201918.06.2019ZU 2018ZIP
2017ZM 04/2018, 25.06.201828.06.2018ZU 2017ZIP
2016ZM 04/2017, 26.06.201710.07.2017ZU 2016ZIP

[9] Žádosti a informace

  • Žádost o poskytnutí informace se podává ústně nebo písemně nebo elektronicky na adresu posta@muiv.cz, nebo prostřednictvím datové zprávy.
  • Ústní žádost o poskytnutí informace, vznesenou osobně nebo telefonicky, vyřizuje oslovený útvar města neodkladně.
  • Pokud není žadateli informace poskytnuta nebo ji nepovažuje za dostačující, je třeba podat žádost písemně. Písemné žádosti lze doručit osobně, prostřednictvím pošty, faxem nebo elektronicky.
  • Pro potřebu podání žádosti o informace nemusí být aplikován elektronický podpis.

Informace o podmínkách přijímání dokumentů dle vyhlášky č. 259/2012 Sb., o podrobnostech výkonu spisové služby, ve znění pozdějších předpisů

[10] Příjem podání a podnětů

Písemné žádosti, návrhy, podněty, stížnosti apod. se podávají poštou nebo přímo na podatelně MěÚ, popřípadě na příslušném odboru MěÚ, nebo ústně do protokolu. Podání lze učinit také e-mailem, faxem či jiným telekomunikačním zařízením, které přenáší informace v písemné formě. Takové podání, obsahující návrh ve věci, však musí být písemně nebo ústně do protokolu doplněno nejpozději do tří dnů. Na požádání musí pracovník, u kterého je podání učiněno, potvrdit jeho přijetí. Pracovník zajistí předání podání k zaevidování na podatelnu. Zde jsou podání rozdělována k vyřízení jednotlivým orgánům, odborům nebo organizačním složkám.

Rozhodnutí, nebo jiná opatření orgánů města se doručují adresátovi do místa trvalého pobytu, nebo na jinou adresu uvedenou v podání. Po dohodě může adresát písemnost převzít u příslušného pracovníka, kterému potvrdí příjem písemnosti. Podmínky, za kterých je možno použít doručení veřejnou vyhláškou, upravuje správní řád a dále zvláštní předpisy.

Na vyřizování podání ve věcech samostatné působnosti (samospráva) se obecně nevztahuje správní řád, pokud zákon nestanoví jinak. Výjimkou je např. rozhodování podle § 56 až 58 zákona o obcích, na které se správní řád podle § 147 odst. 1 písm. a) zákona o obcích vztahuje, ačkoliv se jedná o rozhodování v samostatné působnosti.

Záležitosti se vyřizují bez zbytečných průtahů, v závislosti na stupni složitosti a naléhavosti. Nejpozději do 30 dnů by měl být navrhovatel písemně uvědomen o rozhodnutí, nebo alespoň o stadiu projednání záležitosti, pokud vyžaduje rozhodnutí rady, zastupitelstva, nebo projednání s jinými subjekty apod. Podání v samostatné působnosti by měla být vyřízena nejdéle do 60 dnů.

Na vyřizování podání ve věcech přenesené působnosti (státní správa) se vztahuje zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění, pokud zvláštní zákon nestanoví jinak. Podle správního řádu se v jednoduchých věcech, zejména lze-li rozhodnout na podkladě předložených dokladů, rozhoduje bezodkladně. V ostatních případech, pokud zvláštní předpis nestanoví jinak, je orgán povinen rozhodnout do 30 dnů, ve zvláště složitých případech nejdéle do 60 dnů. Přerušení řízení se do této lhůty nezapočítává.

[11] Předpisy

11.1 Nejdůležitější používané předpisy

  • Ústavní zákon č. 1/1993 Sb., Ústava České republiky, ve znění pozdějších předpisů
  • Usnesení předsednictva ČNR č. 2/1993 Sb., o vyhlášení Listiny základních práv a svobod jako součásti ústavního pořádku České republiky, ve znění pozdějších předpisů
  • Zákon č. 128/2000 Sb., o obcích, ve znění pozdějších předpisů
  • Zákon č. 314/2002, o stanovení obcí s pověřeným obecním úřadem a stanovení obcí s rozšířenou působností
  • Zákon č. 85/1990 Sb., o právu petičním
  • Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů
  • Zákon č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů
  • Zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
  • Zákon č. 123/1998 Sb., o právu na informace o životním prostředí, ve znění pozdějších předpisů

Úplné znění právních předpisů je dostupné na http://aplikace.mvcr.cz/sbirka-zakonu/

Tento výčet právních předpisů není úplný. Tyto a další právní předpisy jsou k dispozici na odboru vnitřních věcí (sekretariátu tajemníka), kde jsou v úřední dny občanům k nahlédnutí.

11.2 Vydané právní předpisy


Od 1. ledna 2022 jsou právní předpisy vydané městem Ivančice vyhlašovány dle Zákona č. 35/2021 Sb. ve Sbírce právních předpisů územních samosprávných celků a některých správních úřadů:

Obecně závazné vyhláškySbírka právních předpisů
místní poplatek - za obecní systém odpadového hospodářstvíodkaz
místní poplatek - ze psůodkaz
místní poplatek - z pobytuodkaz
místní poplatek - za užívání veřejného prostranstvíodkaz
místní poplatek za povolení k vjezdu (s motorovým vozidlem do vybraných míst a částí města)odkaz
daň z nemovitých věcí - místní koeficient, koeficient u pozemků a stavebodkaz
stanovení obecního systému odpadového hospodářstvíodkaz
alkohol - zákaz konzumace (alkoholických nápojů na veřejně přístupném místě)odkaz
noční klidodkaz
pohyb psů (na území města Ivančice)odkaz
veřejný pořádek - plakátování (užívání plakátovacích ploch v majetku města Ivančice)odkaz
ochrana ovzduší - spalování suchého rostlinného materiáluodkaz
požární ochrana - požární řád (města Ivančice)odkaz
školské obvody základních škol (zřízených městem Ivančice)odkaz
školské obvody mateřských škol (zřízených městem Ivančice)odkaz
obecní policie (zřízení městské policie ve městě Ivančice)odkaz

Nařízení městaSbírka právních předpisů
tržní řád - regulace prodeje zboží, nabízení služeb, podomního a pochůzkového prodejeodkaz
pozemní komunikace - zpoplatnění stání a odstaveníodkaz
pozemní komunikace - odstranění závad ve schůdnostiodkaz

[12] Úhrady za poskytování informací

Město Ivančice stanoví v souladu se zákonem č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění (dále jen „InfZ“) a zákona č. 123/1998 Sb., o právu na informace o životním prostředí, v platném znění, ve spojení s nařízením vlády č. 173/2006 Sb., o zásadách stanovení úhrad a licenčních odměn za poskytování informací podle InfZ , a na základě § 102 odst. 3 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), v platném znění, tento sazebník úhrad za poskytování informací (dále jen „sazebník“).

Sazebník úhrad za informace poskytované podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, a zákona č. 123/1998 Sb., o právu na informace o životním prostředí, ve znění pozdějších předpisů schválila Rada města Ivančice usnesením č. RM/2024/12/318 dne 22. 5. 2024.

Tento sazebník nabývá účinnosti dne 23. 5. 2024. Nabytím účinnosti tohoto sazebníku pozbývá účinnosti sazebník schválený usnesením rady města č. RM/2019/12/282 ze dne 17. 4. 2019.

12.1 Sazebník úhrad za poskytování informací

Sazebník (stručný výňatek)

Tisk, kopie - jedna strana A4, černobíle/barevně2,- Kč / 10,- Kč
Skenování - jedna strana A4, černobíle/barevně1,- Kč / 5,- Kč
Tisk, kopie - jedna strana A3, černobíle/barevně4,- Kč / 18,- Kč
Skenování - jedna strana A3, černobíle/barevně2,- Kč / 9,- Kč
Nenahrané CD/DVD (nelze vlastní)10,- Kč / 15,- Kč
Kopírování a tisk mimo MěÚdle skutečných nákladů
Poštovné / balnédle skutečných nákladů / zdarma
Mimořádně rozsáhlé vyhledávání informací (vždy pokud je třeba > 1 hod.)240,- Kč / hod. / 1 pracovník
 
Sazebník ke stažení - kompletní předpis (PDF) 67 KB

Město Ivančice

Sazebník úhrad za poskytování informací

Město Ivančice stanoví v souladu se zákonem č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění (dále jen „InfZ“) a zákona č. 123/1998 Sb., o právu na informace o životním prostředí, v platném znění, ve spojení s nařízením vlády č. 173/2006 Sb., o zásadách stanovení úhrad a licenčních odměn za poskytování informací podle InfZ , a na základě § 102 odst. 3 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), v platném znění, tento sazebním úhrad za poskytování informací (dále jen „sazebník“).

čl. I.

1) Tisk, pořízení kopií – jedna stránka

a) černobílá formát A4 ….. 2,- Kč

     barevná formát  A4 ….. 10,- Kč

b) černobílá formát A3 ….. 4,- Kč

     barevná formát A3 ….. 18,- Kč.   

2) Pořízení kopie do elektronického záznamu (skenování) – 1 stránka se stanovuje ve výši 50% cen za kopírování a tisk uvedených výše v čl. I. odst. 1) písm. a)  a b).

Výše úhrady za pořízení skenu dokumentu v sobě nezahrnuje činnost pracovníka, která může být rovněž spojena s anonymizací dokumentu. Tato činnost je stanovena v časovém poměru k průměrné hodinové sazbě platu pracovníka podle čl. V.

3)  Za poskytnutí jiné kopie nebo tisku, než je uvedeno výše, bude účtována skutečná cena za pořízení kopie u komerčního poskytovatele kopírovacích služeb, kterou město za pořízení kopie nebo tisku bude u tohoto poskytovatele povinno uhradit.

čl. II.

Pořízení technických nosičů dat, je-li informace poskytována formou záznamu na technickém nosiči:

nenahrané CD ….. 10,-Kč

nenahrané DVD ….. 15,-Kč

čl. III.

1. Informace poskytnutá ústně bez vyhledávání podkladů: ZDARMA
2. Informace poskytnutá na základě zveřejnění (odkazem): ZDARMA

V případě informací obsažených v publikacích a tiskovinách vydávaných městem se výše úhrady stanoví ve výši ceny za příslušný výtisk, poskytuje-li se informace formou prodeje tohoto výtisku.

čl. IV.

Náklady na odeslání informací žadateli

Poštovné se předepisuje podle skutečných nákladů podle aktuálních tarifů České pošty, s. p.

Informace se poštou odesílá doporučeně, případně doporučeně do vlastních rukou s návratkou, je-li nutný doklad o doručení.

Náklady na balné účtovány nebudou.

čl. V.

Náklady na mimořádně rozsáhlé vyhledání informací

1)   V případě mimořádně rozsáhlého vyhledání informací se stanoví hodinová paušální sazba úhrady za každou i započatou hodinu vyhledávání jedním pracovníkem ve výši 240,- Kč. Částka je odvozena od průměru celkových skutečných platových nákladů na zaměstnance pověřené vyřizováním žádostí o informace. V případě mimořádně rozsáhlého vyhledání informací více pracovníky bude úhrada dána součtem částek připadajících na každého pracovníka.

2)   Náklady na mimořádně rozsáhlé vyhledávání informací se účtují, přesáhne-li doba zpracování a vyhledávání informace 1 hod.

3)   Vzniknou-li při mimořádně rozsáhlém vyhledání informací jiné osobní náklady (např. náklady na jízdné), budou tyto účtovány na základě individuální kalkulace.

čl. VI.         

Ostatní ustanovení

1) Celková výše úhrady je dána součtem jednotlivých nákladů spojených s poskytnutím požadovaných informací.

2) Jestliže celková výše úhrady nákladů nepřesáhne 100,- Kč,  nebude úhrada požadována.

3) Žadatel může úhradu provést buď v hotovosti v pokladně Městského úřadu Ivančice v úředních hodinách nebo bezhotovostně na bankovní učet města u Komerční banky, a.s., č.ú. 19-125911/0100.

4) Podle tohoto sazebníku postupují zaměstnanci města Ivančice zařazení do městského úřadu, zvláštních orgánů, organizačních složek a městské policie.

O výši úhrady musí být žadatel předem písemně informován.

Pokud žadatel do 60 dnů ode dne oznámení výše úhrady částku nezaplatí, jeho žádost bude odložena (ve smyslu § 17 odst. 5 InfZ)


Sazebník úhrad za informace poskytované podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, a zákona č. 123/1998 Sb., o právu na informace o životním prostředí, ve znění pozdějších předpisů schválila Rada města Ivančice usnesením č. RM/2024/12/318 dne 22. 5. 2024.

Tento sazebník nabývá účinnosti dne 23. 5. 2024. Nabytím účinnosti tohoto sazebníku pozbývá účinnosti sazebník schválený usnesením rady města č. RM/2019/12/282 ze dne 17. 4. 2019.

 

V Ivančicích dne 23. května 2024

Milan Buček, v.r.

starosta města

                                                                                                

12.2 Rozhodnutí nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací

nebylo vydáno

[13] Licenční smlouvy

13.1 Vzory licenčních smluv

nebylo vydáno

13.2 Výhradní licence

nebylo vydáno

[14] Výroční zpráva podle zákona o svobodném přístupu k informacím

Na základě novely zákona o svobodném přístupu k informacím č. 241/2022 Sb. došlo s účinností k 1. lednu 2024 ke zřízení Centrálního registru výročních zpráv v oblasti poskytování informací, jehož správcem je Ministerstvo vnitra.

Od 1. ledna 2024 jsou výroční zprávy města Ivančice o poskytování informací (počínaje „za rok 2023“) zveřejňovány v Centrálním registru výročních zpráv v oblasti poskytování informací (https://gov.cz/moduly/crvz-106).

Další doporučené informace

Životní situace

Formuláře

Opravné prostředky

Pokud povinný subjekt žádosti o poskytnutí informace nevyhoví, byť i jen zčásti, vydá ve lhůtě pro vyřízení žádosti rozhodnutí o odmítnutí žádosti, popřípadě o odmítnutí části žádosti. Proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti popřípadě o odmítnutí části žádosti lze podat odvolání k nadřízenému orgánu prostřednictvím povinného subjektu.

Povinný subjekt předloží odvolání spolu se spisovým materiálem nadřízenému orgánu ve lhůtě 15 dnů ode dne doručení odvolání. Odvolací orgán rozhodne o odvolání ve lhůtě 15 dnů od jeho doručení.

Proti rozhodnutí o odvolání se nelze odvolat, toto rozhodnutí je však přezkoumatelné soudem.

Na postup při vyřizování žádosti o informace může podat žadatel stížnost, pokud nesouhlasí s vyřízením žádosti nebo mu nebyla poskytnuta informace a nebylo vydáno rozhodnutí o odmítnutí žádosti,nebo mu byla informace poskytnuta částečně, aniž bylo o zbytku žádosti vydáno rozhodnutí o odmítnutí, nebo který nesouhlasí s výší sdělené úhrady.

Stížnost lze podat písemně nebo ústně. Stížnost se podává u povinného subjektu, a to do 30 dnů ode dne doručení sdělení povinného subjektu nebo uplynutí lhůty pro poskytnutí informace. Povinný subjekt předloží stížnost spolu se spisovým materiálem nadřízenému orgánu do 7 dnů ode dne, kdy mu stížnost došla.O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán, a to do 15 dnů ode dne, kdy mu byla předložena.

Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů:

  • proti rozhodnutí lze podat odvolání ve lhůtě 15 dnů ode dne oznámení rozhodnutí u správního orgánu, který napadené rozhodnut vydal – srov. § 81 a násl. správního řádu

Zákon č. 280/2009 Sb. daňový řád, ve znění pozdějších předpisů:

  • proti rozhodnutí správce daně lze podat odvolání ve lhůtě do 30 dnů ode dne doručení rozhodnutí (resp. i před doručením rozhodnutí) u správce daně, jehož rozhodnutí je odvoláním napadeno – srov. § 109 a násl. daňového řádu

Zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů:

  • proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti lze podat odvolání ve lhůtě 15 dnů ode dne
    oznámení rozhodnutí u povinného subjektu (obce), která napadené rozhodnutí vydala – srov. § 16 a násl. SvInf

Proti postupu při vyřizování žádosti lze podat stížnost do 30 dnů ode dne uplynutí lhůty pro poskytnutí informace u povinného subjektu (obce), která žádost nevyřídila, ačkoliv měla – srov. § 16a SvInf

Poskytnutí požadované informacedo 15 dnů od přijetí či doplnění žádosti
Prodloužení lhůty pro poskytnutí informacenejvýše o 10 dnů
Rozhodnutí o odmítnutí žádostido 15 dnů od přijetí žádosti
Informování žadatele o odložení žádosti, jestliže se žádost nevztahuje k působnosti úřadudo 7 dnů
Výzva žadateli, aby žádost o informaci upřesnildo 7 dnů od podání žádosti
Lhůta, v jaké musí být žádost upřesněnado 30 dnů od doručení výzvy
Lhůta pro podání odvolánído 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí
Lhůta pro rozhodnutí o odvolánído 15 dnů od předložení odvolání prvoinstančním orgánem odvolacímu orgánu
Lhůta pro podání stížnosti, jestliže informace nebyla poskytnuta nebo byla poskytnuta pouze částečně nebo žadatel nesouhlasí s vyřízením žádosti nebo nesouhlasí s výší sdělené úhradydo 30 dnů ode dne doručení sdělení povinného subjektu nebo ode dne, kdy uplynula lhůta pro vyřízení žádosti
Lhůta pro postoupení stížnosti nadřízenému orgánudo 7 dnů ode dne doručení stížnosti povinnému orgánu
Lhůta pro rozhodnutí o stížnostido 15 dnů ode dne, kdy byla stížnost předložena nadřízenému orgánu

OPRAVNÉ PROSTŘEDKY OBECNĚ

Postup při podání opravných prostředků proti opatření orgánů města je odlišný podle toho, zda se jedná o rozhodnutí ve správním řízení (podle z.č. 500/2004 Sb., o správním řízení, v platném znění) v přenesené i samostatné působnosti nebo o rozhodnutí v samostatné či přenesené působnosti, na která se pravidla správního řízení nevztahují.

Opravné prostředky proti rozhodnutí orgánů města ve správním řízení

Možnosti přezkoumání rozhodnutí ve správním řízení v přenesené i samostatné působnosti upravuje z.č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění.

Proti rozhodnutí ve správním řízení má účastník řízení právo podat odvolání – viz § 82 a násl správního řádu, pokud zákon nestanoví jinak nebo pokud se odvolání písemně nebo ústně do protokolu nevzdal. Odvolání se podává u orgánu, který napadené rozhodnutí vydal a to do 15 dnů ode dne oznámení rozhodnutí, nestanoví-li zvláštní předpis jinou lhůtu.

Odvoláním lze napadnout výrokovou část rozhodnutí, jednotlivý výrok nebo jeho vedlejší ustanovení. Odvolání jen proti odůvodnění rozhodnutí je nepřípustné. Z odvolání musí být patrno, kdo je činí, které věci se týká a co se navrhuje.

Fyzická osoba uvede v podání jméno, příjmení, datum narození a místo trvalého pobytu, popřípadě jinou adresu pro doručování. V podání souvisejícím s její podnikatelskou činností uvede fyzická osoba jméno a příjmení, popřípadě dodatek odlišující osobu podnikatele nebo druh podnikání vztahující se k této osobě nebo jí provozovanému druhu podnikání, identifikační číslo osob a adresu zapsanou v obchodním rejstříku nebo jiné zákonem upravené evidenci jako místo podnikání, popřípadě jinou adresu pro doručování. Právnická osoba uvede v podání svůj název nebo obchodní firmu, identifikační číslo osob nebo obdobný údaj a adresu sídla, popřípadě jinou adresu pro doručování. Podání musí obsahovat označení správního orgánu, jemuž je určeno, další náležitosti, které stanoví zákon, a podpis osoby, která je činí.

Podání je možno učinit písemně nebo ústně do protokolu anebo v elektronické podobě podepsané zaručeným elektronickým podpisem. Za podmínky, že podání je do 5 dnů potvrzeno, popřípadě doplněno způsobem uvedeným ve větě první § 37 odst. 4, je možno je učinit pomocí jiných technických prostředků, zejména prostřednictvím dálnopisu, telefaxu nebo veřejné datové sítě bez použití zaručeného elektronického podpisu, přičemž ten, kdo takto činí podání v elektronické podobě, uvede současně poskytovatele certifikačních služeb, který jeho certifikát vydal a vede jeho evidenci, nebo certifikát připojí k podání.

Odvolacím orgánem ve správním řízení je Krajský úřad pro Jihomoravský kraj, Žerotínovo náměstí 3/5, Brno (dále jen JmKÚ), pokud zvláštní zákon nestanoví jinak. Poučení o tom, zda je rozhodnutí konečné nebo zda se lze proti němu odvolat, v jaké lhůtě, ke kterému orgánu a kde lze odvolání podat, je povinnou součástí správního rozhodnutí.

Dalšími možnostmi přezkoumání rozhodnutí jsou dle § 94 a násl. správního řádu přezkoumání rozhodnutí, obnova řízení a přezkoumání soudem.

Dozor nad vydáváním a obsahem obecně závazných vyhlášek města a usnesení, rozhodnutí a jiných opatření orgánů města v samostatné působnosti – § 123 a násl.z.č. 128/2000 Sb., zákon o obcích, v platném znění

Odporuje-li obecně závazná vyhláška města zákonu, vyzve je Ministerstvo vnitra ke zjednání nápravy. Nezjedná-li město nápravu do 60 dnů od doručení výzvy, rozhodne Ministerstvo vnitra o pozastavení účinnosti této obecně závazné vyhlášky. Účinnost obecně závazné vyhlášky je pozastavena dnem doručení rozhodnutí Ministerstva vnitra městu. Ministerstvo vnitra v rozhodnutí současně stanoví přiměřenou lhůtu ke zjednání nápravy.

Nezjedná-li zastupitelstvo města nápravu ve stanovené lhůtě a není-li proti rozhodnutí Ministerstva vnitra podán rozklad, podá Ministerstvo vnitra do 30 dnů od uplynutí lhůty pro podání rozkladu Ústavnímu soudu návrh na zrušení obecně závazné vyhlášky.

Je-li usnesení, rozhodnutí nebo jiné opatření orgánu města v samostatné působnosti v rozporu se zákonem nebo jiným právním předpisem a nejde-li o obecně závaznou vyhlášku, vyzve Ministerstvo vnitra město ke zjednání nápravy. Nezjedná-li příslušný orgán města nápravu do 60 dnů od doručení výzvy, pozastaví Ministerstvo vnitra výkon takového usnesení, rozhodnutí nebo jiného opatření orgánu města v samostatné působnosti. Ministerstvo vnitra v rozhodnutí současně stanoví přiměřenou lhůtu ke zjednání nápravy.

Nezjedná-li příslušný orgán města ve stanovené lhůtě nápravu a není-li proti rozhodnutí Ministerstva vnitra podán rozklad, podá Ministerstvo vnitra do 30 dnů od uplynutí lhůty pro podání rozkladu příslušnému soudu návrh na zrušení usnesení, rozhodnutí nebo jiného opatření orgánu města v samostatné působnosti.

Dozor nad vydáváním a obsahem nařízení obcí a usnesení, rozhodnutí a jiných opatření orgánů obcí v přenesené působnosti- § 125 a násl. z.č. 128/2000 Sb., zákon o obcích, v platném znění

Odporuje-li nařízení města zákonu nebo jinému právnímu předpisu, vyzve krajský úřad město ke zjednání nápravy. Nezjedná-li příslušný orgán města nápravu do 60 dnů od doručení výzvy, rozhodne krajský úřad o pozastavení účinnosti tohoto nařízení.

Nezjedná-li příslušný orgán města nápravu ve stanovené lhůtě, podá ředitel krajského úřadu do 30 dnů ode dne uplynutí lhůty pro nápravu Ústavnímu soudu návrh na zrušení nařízení města.

Odporuje-li usnesení, rozhodnutí nebo jiné opatření orgánu města v přenesené působnosti zákonu, jinému právnímu předpisu a v jejich mezích též usnesení vlády, směrnici ústředního správního úřadu nebo opatření krajského úřadu přijatému při kontrole výkonu přenesené působnosti, vyzve krajský úřad město ke zjednání nápravy. Nezjedná-li město nápravu do 60 dnů od doručení výzvy, krajský úřad takové usnesení, rozhodnutí nebo jiné opatření orgánu města zruší.