V této sekci najdete povinně zveřejňované informace podle Zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, resp. podle Vyhlášky č. 515/2020 Sb., kterou se stanoví struktura informací zveřejňovaných o povinném subjektu a o osnově popisu úkonů vykonávaných v rámci agendy.
Informace o povinném subjektu dle zákona 106/99 Sb.
[1] Název
[2] Důvod a způsob založení
Právní základ obcí je dán v hlavě sedmé Ústavního zákona č. 1/1993 Sb., Ústava České republiky, která upravuje územní samosprávu. Ta charakterizuje obce jako základní územní samosprávné celky samostatně spravované voleným zastupitelstvem. Obce jsou veřejnoprávní korporace, mohou mít vlastní majetek a hospodaří podle vlastního rozpočtu. Stát může zasahovat do činnosti obcí jen vyžaduje-li to ochrana zákona a jen způsobem stanoveným zákonem. Funkční období zastupitelstva je čtyřleté, zastupitelstvo obce rozhoduje o věcech samosprávy, pokud nejsou zákonem svěřeny zastupitelstvu vyššího územního samosprávného celku, a může v mezích své působnosti vydávat obecně závazné vyhlášky. Výkon státní správy lze svěřit obcím jen na tehdy, stanoví-li to zákon.
Postavení právnické osoby přiznává obci § 20 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů.
Nadřízeným správním orgánem je při postupech podle správního řádu a daňového řádu krajský úřad.
Dozorovým a kontrolním orgánem je ve vztahu k samostatné působnosti Ministerstvo vnitra, ve vztahu k působnosti přenesené krajský úřad.
Přezkoumání hospodaření obce za uplynulý kalendářní rok provádí auditor (auditorská společnost).
Obecní zřízení upravuje podrobně zákon č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení). Obcemi jsou podle tohoto zákona také města, a to ty obce, které byly městy ke dni nabytí jeho účinnosti (t.j. ke 12. 11. 2000), nebo pokud tak stanoví předseda poslanecké sněmovny po vyjádření vlády. Ivančice byly městem již za účinnosti předchozího zákona o obcích (č. 367/1990 Sb.), a proto je i nadále samosprávným celkem Město Ivančice. (Podle zákona č. 367/1990 Sb. byly městy všechny obce, ve kterých do počátku jeho účinnosti, t.j. do 24. 11. 1990, působil městský národní výbor. V Ivančicích do té doby městský národní výbor působil.)
Město Ivančice (dále jen město) tvoří katastrální území Alexovice, Budkovice, Hrubšice, Ivančice, Kounické předměstí, Letkovice, Němčice a Řeznovice.
[3] Organizační struktura
Orgány města jsou zastupitelstvo města, rada města, starosta a místostarosta, zvláštní orgány města a městský úřad.
Orgány zastupitelstva města jsou výbory, orgány rady města jsou komise. Město může k plnění svých úkolů dále zakládat a zřizovat organizační složky města bez právní subjektivity a právnické osoby.
Město spravuje své záležitosti samostatně, v samostatné působnosti. Při výkonu samostatné působnosti se město řídí jen zákony a právními předpisy vydanými na základě zákona.
Město vykonává státní správu v rozsahu stanoveném zákony, v přenesené působnosti. Při výkonu přenesené působnosti se město řídí zákony, právními předpisy vydanými na základě zákona, usneseními vlády a směrnicemi ústředních správních úřadů.
- Starosta
- Místostarosta (1. a 2.)
- Zastupitelstvo města (15 členů)
- Finanční výbor (5 členů)
- Kontrolní výbor (5 členů)
- Osadní výbory
- Rada města (5 členů)
- Městský úřad
- Kancelář tajemníka
- Odbor vnitřních věcí [OVV]
- Odbor plánovací a finanční [OPF]
- Odbor správy a údržby majetku a investiční [OSÚMI]
- Odbor právní [OP]
- Odbor životního prostředí [OŽP]
- Odbor regionálního rozvoje [ORR]
- Obecní živnostenský úřad [OŽÚ]
- Odbor sociálních věcí [OSV]
- Odbor správních činností [OSČ]
- Odbor informačních systémů [OIS]
- Televizní studio [TIV]
- Zvláštní orgány města
- Organizační složky města
Organizační řád Městského úřadu Ivančice upravuje zásady činnosti a řízení úřadu, dělbu práce mezi jeho složkami, jejich úkoly, strukturu, vzájemné vztahy a rozsah pravomoci, povinností a odpovědnosti vedoucích pracovníků městského úřadu.
Příspěvkové organizace města | |
---|---|
Kulturní a informační centrum Ivančice, Palackého náměstí 1013/12, Ivančice | IČO: 65268768 |
Městské lesy Ivančice, Na Réně 1243/8, Ivančice | IČO: 65268750 |
Technické služby města Ivančice, Padochovská 1717/17, Ivančice | IČO: 06880851 |
Penzion pro důchodce Ivančice, Na Úvoze 1425/5, Ivančice | IČO: 65268741 |
Školní jídelna Ivančice, Lány 1716/4, Ivančice | IČO: 70918775 |
Základní škola T. G. Masaryka Ivančice, Na Brněnce 545/1, Ivančice | IČO: 70918767 |
Základní škola Vladimíra Menšíka Ivančice, Růžová 149/7, Ivančice | IČO: 70919453 |
ZŠ a MŠ Ivančice - Němčice, Školní 230/34, Ivančice - Němčice | IČO: 70852022 |
ZŠ a MŠ Ivančice - Řeznovice, Řeznovice 88, Ivančice | IČO: 65265530 |
Mateřská škola Chřestová Ivančice, Chřestová 1350/19, Ivančice | IČO: 70935467 |
Mateřská škola Na Úvoze Ivančice, Na Úvoze 1550/1, Ivančice | IČO: 70935335 |
Společnosti s majetkovým podílem města | |
---|---|
BENTEX BOHEMIA s.r.o., Palackého náměstí 196/6, Ivančice | IČO: 25176285 |
Sdružení a svazky, jejichž je město členem | |
---|---|
Mikroregion IVANČICKO, Palackého náměstí 196/6, Ivančice | IČO: 71187081 |
Energoregion 2020, s.p.o., Masarykovo nám. 104, Náměšť nad Oslavou | IČO: 47438126 |
Energetické Třebíčsko, Hrotovická 1184, Třebíč | IČO: 01325680 |
Svazek vodovodů a kanalizací Ivančice, Kounická 1598/78, Ivančice | IČO: 49458892 |
Sdružení historických sídel Čech, Moravy a Slezska, Opletalova 36, Praha 1 | IČO: 65992466 |
DSO KTS Ekologie, Hutní osada 14, Zastávka | IČO: 17747287 |
Partnerství pro městskou mobilitu, z. s., Chomoutov 388, Olomouc | IČO: 01911996 |
Brněnsko, z. s., Železné 112, Tišnov | IČO: 06449867 |
[4] Kontaktní spojení
4.1 | Kontaktní poštovní adresa | |
Palackého náměstí 196/6, Ivančice, PSČ: 664 91 | ||
4.2 | Adresa úřadoven pro osobní návštěvu | |
Palackého náměstí 196/6, Ivančice, PSČ: 664 91 | (RUIAN: 24036536) | |
Palackého náměstí 5/11, Ivančice, PSČ: 664 91 | (RUIAN: 24034533) | |
Petra Bezruče 1014/4, Ivančice, PSČ: 664 91 | (RUIAN: 24044776) | |
4.3 | Úřední hodiny | |
viz odkaz Úřední hodiny | ||
4.4 | Telefonní čísla | |
+420 546 419 411 | sekretariát starosty | |
+420 546 419 412 | sekretariát tajemnice | |
» kompletní telefonní seznam | ||
Fax | ||
+420 546 419 410 | ||
4.5 | Adresa internetových stránek | |
https://ivancice.cz | ||
4.6 | Adresa podatelny | |
Město Ivančice Palackého náměstí 196/6 664 91 Ivančice |
||
4.7 | Elektronická adresa podatelny | |
posta@muiv.cz | ||
Informace o podmínkách přijímání dokumentů dle vyhlášky č. 259/2012 Sb., o podrobnostech výkonu spisové služby, ve znění pozdějších předpisů | ||
Další elektronická adresa | ||
info@muiv.cz - všeobecná pošta | ||
» kompletní seznam e-mailových adres | ||
4.8 | Datová schránka (ID DS) | |
sh2bdw6 |
[5] Případné platby lze poukázat
popis | číslo účtu | variabilní symbol |
---|---|---|
příjmový účet | 19 - 125911 / 0100 | přidělen |
příjmový účet - "komunální odpad" | 27 - 8591840277 / 0100 | přidělen |
příjmový účet - pokuty "radar" | 43 - 2290580267 / 0100 | přidělen |
základní běžný účet pro příjem dotací | 94 - 6410641 / 0710 | |
Na pokladnách městského úřadu v budovách na adrese Palackého náměstí 196/6 a Petra Bezruče 1014/4 lze provádět platby v hotovosti, popř. pomocí platebních karet. |
příjmový účet: 19 – 125911 / 0100
- Správní poplatky
- Místní poplatek za psa
- Poplatek za hrobové místo
- Nájem z pozemku
- Úhrada kupní ceny pozemku
- Sankční platby – pokuty, náklady řízení (udělená odborem: správních činností, městkou policií, životního prostředí, živnostenského úřadu, komisí pro projednávání přestupků)
- Úhrada faktury
příjmový účet – komunální odpad: 27 – 8591840277 / 0100
- Místní poplatek za provoz systému shromažďování, sběru, přepravy, třídění, využívání a odstraňování komunálních odpadů
příjmový účet – pokuty radar: 43 – 2290580267 / 0100
- Sankční platby – pokuty, náklady řízení
zvláštní bankovní účet (ZBÚ) pro příjem dotací: 94 – 6410641 / 0710
[6] IČO
00281859
[7] Plátce daně z přidané hodnoty
CZ00281859
[8] Dokumenty
8.1 Seznam hlavních dokumentů
Veřejnoprávní smlouvy
8.2 Rozpočet
MONITOR – informační portál Ministerstva financí, který umožňuje volný přístup k rozpočtovým a účetním informacím ze všech úrovní státní správy a samospráv » IVANČICE.
Níže uvedené dokumenty k rozpočtu města jsou v listinné podobě dostupné k nahlédnutí na Odboru plánovacím a finančním MěÚ Ivančice.
2024 | schváleno | zveřejněno | soubor ke stažení | formát |
---|---|---|---|---|
Rozpočet | ZM 07/2023, 04.12.2023 | 29.12.2023 | 2024 rozpočet schválený | ZIP |
ZM – zastupitelstvo města, RM – rada města | ||||
Informace o přijatých rozpočtových opatřeních | ||||
č. 01 | ZM 01/2024, 12.02.2024 | 29.02.2024 | RO 01/2024 | |
č. 02 | RM 05/2024, 28.02.2024 | 19.03.2024 | RO 02/2024 | |
č. 03 | RM 07/2024, 27.03.2024 | 10.04.2024 | RO 03/2024 | |
č. 04 | ZM 02/2024, 08.04.2024 | 23.04.2024 | RO 04/2024 | |
č. 05 | RM 12/2024, 22.05.2024 | 13.06.2024 | RO 05/2024 | |
č. 06 | ZM 03/2024, 03.06.2024 | 26.06.2024 | RO 06/2024 | |
č. 07 | RM 22/2024 31.07.2024 | 07.08.2024 | RO 07/2024 | |
č. 08 | RM 22/2024 31.07.2024 | 07.08.2024 | RO 08/2024 | |
č. 09 | RM 25/2024 11.09.2024 | 19.09.2024 | RO 09/2024 |
2023 | schváleno | zveřejněno | soubor ke stažení | formát |
---|---|---|---|---|
Rozpočet | ZM 09/2022, 12.12.2022 | 05.01.2023 | 2023 rozpočet schválený | ZIP |
ZM – zastupitelstvo města, RM – rada města | ||||
Informace o přijatých rozpočtových opatřeních | ||||
č. 01 | ZM 01/2023, 06.02.2023 | 22.02.2022 | RO 01/2023 | |
č. 02 | RM 05/2023, 22.02.2023 | 14.03.2023 | RO 02/2023 | |
č. 03 | RM 05/2023, 22.02.2023 | 14.03.2023 | RO 03/2023 | |
č. 04 | ZM 02/2023, 03.04.2023 | 21.04.2023 | RO 04/2023 | |
č. 05 | RM 11/2023, 19.04.2023 | 04.05.2023 | RO 05/2023 | |
č. 06 | RM 11/2023, 19.04.2023 | 04.05.2023 | RO 06/2023 | |
č. 07 | ZM 03/2023, 05.06.2023 | 28.06.2023 | RO 07/2023 | |
č. 08 | RM 20/2023, 28.06.2023 | 26.07.2023 | RO 08/2023 | |
č. 09 | RM 20/2023, 28.06.2023 | 26.07.2023 | RO 09/2023 | |
č. 10 | RM 27/2023, 30.08.2023 | 26.09.2023 | RO 10/2023 | |
č. 11 | RM 27/2023, 30.08.2023 | 27.09.2023 | RO 11/2023 | |
č. 12 | ZM 04/2023, 11.09.2023 | 27.09.2023 | RO 12/2023 | |
č. 13 | RM 29/2023, 20.09.2023 | 27.09.2023 | RO 13/2023 | |
č. 14 | ZM 05/2023, 02.10.2023 | 18.10.2023 | RO 14/2023 | |
č. 15 | ZM 06/2023, 13.11.2023 | 20.11.2023 | RO 15/2023 | |
č. 16 | RM 38/2023, 29.11.2023 | 11.12.2023 | RO 16/2023 | |
č. 17 | RM 38/2023, 29.11.2023 | 11.12.2023 | RO 17/2023 | |
č. 18 | ZM 07/2023, 04.12.2023 | 29.12.2023 | RO 18/2023 | |
č. 19 | RM 39/2023, 13.12.2023 | 29.12.2023 | RO 19/2023 | |
č. 20 | RM 39/2023, 13.12.2023 | 29.12.2023 | RO 20/2023 |
2022 | schváleno | zveřejněno | soubor ke stažení | formát |
---|---|---|---|---|
Rozpočet | ZM 06/2021, 13.12.2021 | 01.01.2022 | 2022 rozpočet schválený | ZIP |
ZM – zastupitelstvo města, RM – rada města | ||||
Informace o přijatých rozpočtových opatřeních | ||||
č. 01 | ZM 01/2022, 14.02.2022 | 11.03.2022 | RO 01/2022 | |
č. 02 | RM 10/2022, 23.03.2022 | 13.04.2022 | RO 02/2022 | |
č. 03 | RM 10/2022, 23.03.2022 | 13.04.2022 | RO 03/2022 | |
č. 04 | ZM 04/2022, 04.04.2022 | 29.04.2022 | RO 04/2022 | |
č. 05 | RM 15/2022, 18.05.2022 | 10.06.2022 | RO 05/2022 | |
č. 06 | RM 15/2022, 18.05.2022 | 10.06.2022 | RO 06/2022 | |
č. 07 | ZM 03/2022, 06.06.2022 | 23.06.2022 | RO 07/2022 | |
č. 08 | RM 19/2022, 29.06.2022 | 13.07.2022 | RO 08/2022 | |
č. 09 | RM 19/2022, 29.06.2022 | 13.07.2022 | RO 09/2022 | |
č. 10 | RM 24/2022, 24.08.2022 | 13.09.2022 | RO 10/2022 | |
č. 11 | RM 24/2022, 24.08.2022 | 13.09.2022 | RO 11/2022 | |
č. 12 | ZM 04/2022, 05.09.2022 | 16.09.2022 | RO 12/2022 | |
č. 13 | ZM 05/2022, 21.09.2022 | 05.10.2022 | RO 13/2022 | |
č. 14 | RM 31/2022, 19.10.2022 | 09.11.2022 | RO 14/2022 | |
č. 15 | RM 31/2022, 19.10.2022 | 09.11.2022 | RO 15/2022 | |
č. 16 | ZM 08/2022, 14.11.2022 | 23.11.2022 | RO 16/2022 | |
č. 17 | RM 36/2022, 30.11.2022 | 14.12.2022 | RO 17/2022 | |
č. 18 | RM 36/2022, 30.11.2022 | 14.12.2022 | RO 18/2022 | |
č. 19 | ZM 09/2022, 30.11.2022 | 12.12.2022 | RO 19/2022 | |
č. 20 | RM 39/2022, 29.12.2022 | 23.01.2023 | RO 20/2022 | |
č. 21 | RM 39/2022, 29.12.2022 | 23.01.2023 | RO 21/2022 | |
č. 22 | RM 39/2022, 29.12.2022 | 23.01.2023 | RO 22/2022 |
2021 | schváleno | zveřejněno | soubor ke stažení | formát |
---|---|---|---|---|
Návrh rozpočtu a střednědobého výhledu rozpočtu | 20.11.2020 | 2021 rozpočet návrh | ZIP | |
Rozpočet | ZM 07/2020, 07.12.2020 | 04.01.2021 | 2021 rozpočet schválený | ZIP |
ZM – zastupitelstvo města, RM – rada města | ||||
Informace o přijatých rozpočtových opatřeních | ||||
č. 01 | ZM 01/2021, 01.02.2021 | 12.02.2021 | RO 01/2021 | |
č. 02 | RM 07/2021, 24.03.2021 | 15.04.2021 | RO 02/2021 | |
č. 03 | RM 07/2021, 24.03.2021 | 15.04.2021 | RO 03/2021 | |
č. 04 | ZM 02/2021, 12.04.2021 | 15.04.2021 | RO 04/2021 | |
č. 05 | RM 13/2021, 19.05.2021 | 18.06.2021 | RO 05/2021 | |
č. 06 | ZM 03/2021, 16.06.2021 | 30.06.2021 | RO 06/2021 | |
č. 07 | RM 17/2021, 30.06.2021 | 22.07.2021 | RO 07/2021 | |
č. 08 | RM 17/2021, 30.06.2021 | 22.07.2021 | RO 08/2021 | |
č. 09 | ZM 04/2021, 13.09.2021 | 29.09.2021 | RO 09/2021 | |
č. 10 | RM 25/2021, 22.09.2021 | 29.09.2021 | RO 10/2021 | |
č. 11 | RM 25/2021, 22.09.2021 | 29.09.2021 | RO 11/2021 | |
č. 12 | ZM 05/2021, 18.10.2021 | 11.11.2021 | RO 12/2021 | |
č. 13 | RM 28/2021, 20.10.2021 | 11.11.2021 | RO 13/2021 | |
č. 14 | RM 28/2021, 20.10.2021 | 11.11.2021 | RO 14/2021 | |
č. 15 | RM 31/2021, 19.11.2021 | 16.12.2021 | RO 15/2021 | |
č. 16 | ZM 06/2021, 13.12.2021 | 13.01.2022 | RO 16/2021 | |
č. 17 | RM 34/2021, 29.12.2021 | 13.01.2022 | RO 17/2021 | |
č. 18 | RM 34/2021, 29.12.2021 | 13.01.2022 | RO 18/2021 | |
č. 19 | RM 34/2021, 29.12.2021 | 13.01.2022 | RO 19/2021 |
2020 | schváleno | zveřejněno | soubor ke stažení | formát |
---|---|---|---|---|
Návrh rozpočtu a střednědobého výhledu rozpočtu | 15.11.2019 | 2020 rozpočet návrh | ZIP | |
Rozpočet | ZM 06/2019, 02.12.2019 | 19.12.2019 | 2020 rozpočet schválený | ZIP |
ZM – zastupitelstvo města, RM – rada města | ||||
Informace o přijatých rozpočtových opatřeních | ||||
č. 01 | ZM 01/2020, 03.02.2020 | 24.02.2019 | RO 01/2020 | |
č. 02 | RM 04/2020, 12.02.2020 | 25.02.2019 | RO 02/2020 | |
č. 03 | RM 04/2020, 12.02.2020 | 03.03.2020 | RO 03/2020 | |
č. 04 | RM 05/2020, 26.02.2020 | 03.03.2020 | RO 04/2020 | |
č. 05 | RM 08/2020, 25.03.2020 | 23.04.2020 | RO 05/2020 | |
č. 06 | RM 08/2020, 25.03.2020 | 23.04.2020 | RO 06/2020 | |
č. 07 | ZM 02/2020, 11.05.2020 | 04.06.2020 | RO 07/2020 | |
č. 08 | RM 14/2020, 20.05.2020 | 12.06.2020 | RO 08/2020 | |
č. 09 | RM 14/2020, 20.05.2020 | 12.06.2020 | RO 09/2020 | |
č. 10 | RM 17/2020, 17.06..2020 | 01.07.2020 | RO 10/2020 | |
č. 11 | ZM 03/2020, 22.06.2020 | 01.07.2020 | RO 11/2020 | |
č. 12 | RM 20/2020, 29.07.2020 | 21.08.2020 | RO 12/2020 | |
č. 13 | RM 22/2020, 26.08.2020 | 16.09.2020 | RO 13/2020 | |
č. 14 | RM 22/2020, 26.08.2020 | 16.09.2020 | RO 14/2020 | |
č. 15 | ZM 04/2020, 07.09.2020 | 22.09.2020 | RO 15/2020 | |
č. 16 | RM 25/2020, 30.09.2020 | 19.10.2020 | RO 16/2020 | |
č. 17 | ZM 05/2020, 12.10.2020 | 11.11.2020 | RO 17/2020 | |
č. 18 | RM 28/2020, 21.10.2020 | 11.11.2020 | RO 18/2020 | |
č. 19 | RM 28/2020, 21.10.2020 | 11.11.2020 | RO 19/2020 | |
č. 20 | ZM 06/2020, 09.11.2020 | 24.11.2020 | RO 20/2020 | |
č. 21 | RM 31/2020, 18.11.2020 | 03.12.2020 | RO 21/2020 | |
č. 22 | ZM 07/2020, 07.12.2020 | 23.12.2020 | RO 22/2020 | |
č. 23 | RM 35/2020, 28.12.2020 | 21.01.2021 | RO 23/2020 | |
č. 24 | RM 35/2020, 28.12.2020 | 21.01.2021 | RO 24/2020 | |
č. 25 | RM 35/2020, 28.12.2020 | 21.01.2021 | RO 25/2020 |
2019 | schváleno | zveřejněno | soubor ke stažení | formát |
---|---|---|---|---|
Návrh rozpočtu | - - - | 23.11.2018 | 2019 rozpočet návrh | ZIP |
Rozpočet | ZM 08/2018, 10.12.2018 | 21.12.2018 | 2019 rozpočet schválený | ZIP |
ZM – zastupitelstvo města, RM – rada města | ||||
Informace o přijatých rozpočtových opatřeních | ||||
č. 01 | ZM 01/2019, 04.02.2019 | 21.02.2019 | RO 01/2019 | |
č. 02 | RM 07/2019, 28.02.2019 | 25.03.2019 | RO 02/2019 | |
č. 03 | ZM 02/2019, 01.04.2019 | 16.04.2019 | RO 03/2019 | |
č. 04 | RM 12/2019, 17.04.2019 | 14.05.2019 | RO 04/2019 | |
č. 05 | RM 12/2019, 17.04.2019 | 14.05.2019 | RO 05/2019 | |
č. 06 | RM 16/2019, 20.05.2019 | 19.06.2019 | RO 06/2019 | |
č. 07 | RM 16/2019, 20.05.2019 | 19.06.2019 | RO 07/2019 | |
č. 08 | ZM 03/2019, 03.06.2019 | 21.06.2019 | RO 08/2019 | |
č. 09 | RM 19/2019, 19.06.2019 | 21.06.2019 | RO 09/2019 | |
č. 10 | RM 19/2019, 19.06.2019 | 21.06.2019 | RO 10/2019 | |
č. 11 | RM 27/2019, 28.08.2019 | 23.09.2019 | RO 11/2019 | |
č. 12 | RM 27/2019, 28.08.2019 | 23.09.2019 | RO 12/2019 | |
č. 13 | ZM 04/2019, 02.09.2019 | 01.10.2019 | RO 13/2019 | |
č. 14 | RM 30/2019, 25.09.2019 | 15.10.2019 | RO 14/2019 | |
č. 15 | ZM 05/2019, 07.10.2019 | 06.11.2019 | RO 15/2019 | |
č. 16 | RM 33/2019, 23.10.2019 | 06.11.2019 | RO 16/2019 | |
č. 17 | RM 36/2019, 20.11.2019 | 19.12.2019 | RO 17/2019 | |
č. 18 | RM 36/2019, 20.11.2019 | 19.12.2019 | RO 18/2019 | |
č. 19 | ZM 06/2019, 02.12.2019 | 19.12.2019 | RO 19/2019 | |
č. 20 | RM 38/2019, 18.12.2019 | 16.01.2020 | RO 20/2019 | |
č. 21 | RM 38/2019, 18.12.2019 | 16.01.2020 | RO 21/2019 | |
č. 22 | RM 38/2019, 18.12.2019 | 16.01.2020 | RO 22/2019 |
2018 | schváleno | zveřejněno | soubor ke stažení | formát |
---|---|---|---|---|
Návrh rozpočtu | - - - | 01.12.2017 | 2018-rozpocet-navrh | ZIP |
Rozpočet | ZM 08/2017, 18.12.2017 | 17.01.2018 | 2018-rozpocet-schválený | ZIP |
ZM – zastupitelstvo města, RM – rada města | ||||
Informace o přijatých rozpočtových opatřeních | ||||
č. 01 | ZM 01/2018, 22.02.2018 | 14.03.2018 | RO 01/2018 | |
č. 02 | RM 05/2018, 28.02.2018 | 26.03.2018 | RO 02/2018 | |
č. 03 | RM 05/2018, 28.02.2018 | 26.03.2018 | RO 03/2018 | |
č. 04 | ZM 02/2018, 26.03.2018 | 10.04.2018 | RO 04/2018 | |
č. 05 | RM 08/2018, 28.03.2018 | 11.04.2018 | RO 05/2018 | |
č. 06 | RM 08/2018, 28.03.2018 | 13.04.2018 | RO 06/2018 | |
č. 07 | RM 11/2018, 25.04.2018 | 15.05.2018 | RO 07/2018 | |
č. 08 | RM 16/2018, 23.05.2018 | 31.05.2018 | RO 08/2018 | |
č. 09 | RM 16/2018, 23.05.2018 | 31.05.2018 | RO 09/2018 | |
č. 10 | RM 16/2018, 23.05.2018 | 31.05.2018 | RO 10/2018 | |
č. 11 | ZM 03/2018, 28.05.2018 | 20.06.2018 | RO 11/2018 | |
č. 12 | RM 19/2018, 20.06.2018 | 12.07.2018 | RO 12/2018 | |
č. 13 | RM 19/2018, 20.06.2018 | 12.07.2018 | RO 13/2018 | |
č. 14 | ZM 04/2018, 25.06.2018 | 12.07.2018 | RO 14/2018 | |
č. 15 | RM 23/2018, 25.07.2018 | 23.08.2018 | RO 15/2018 | |
č. 16 | RM 23/2018, 25.07.2018 | 24.08.2018 | RO 16/2018 | |
č. 17 | RM 27/2018, 30.08.2018 | 27.09.2018 | RO 17/2018 | |
č. 18 | RM 27/2018, 30.08.2018 | 27.09.2018 | RO 18/2018 | |
č. 19 | ZM 05/2018, 17.09.2018 | 27.09.2018 | RO 19/2018 | |
č. 20 | RM 30/2018, 26.09.2018 | 24.10.2018 | RO 20/2018 | |
č. 21 | RM 30/2018, 26.09.2018 | 24.10.2018 | RO 21/2018 | |
č. 22 | RM 34/2018, 29.10.2018 | 14.11.2018 | RO 22/2018 | |
č. 23 | RM 34/2018, 29.10.2018 | 14.11.2018 | RO 23/2018 | |
č. 24 | RM 37/2018, 27.11.2018 | 18.12.2018 | RO 24/2018 | |
č. 25 | ZM 08/2018, 10.12.2018 | 21.12.2018 | RO 25/2018 | |
č. 26 | RM 39/2018, 19.12.2018 | 18.01.2018 | RO 26/2018 | |
č. 27 | RM 39/2018, 19.12.2018 | 18.01.2018 | RO 27/2018 | |
č. 28 | RM 39/2018, 19.12.2018 | 18.01.2018 | RO 28/2018 |
2017 | schváleno | zveřejněno | soubor ke stažení | formát |
---|---|---|---|---|
Návrh rozpočtu | - - - | 02.12.2016 | 2017-rozpocet-navrh | ZIP |
Rozpočet | ZM 08/2016, 19.12.2016 | 07.01.2017 | 2017-rozpocet-schvaleno | ZIP |
ZM – zastupitelstvo města, RM – rada města | ||||
Informace o přijatých rozpočtových opatřeních | ||||
č. 01 | ZM 08/2016, 19.12.2016 | 07.01.2017 | RO 01/2017 | |
č. 02 | ZM 01/2017, 23.01.2017 | 03.02.2017 | RO 02/2017 | ZIP |
č. 03 | RM 02/2017, 25.01.2017 | 31.01.2017 | RO 03/2017 | ZIP |
č. 04 | RM 07/2017, 22.03.2017 | 06.04.2017 | RO 04/2017 | |
č. 05 | RM 07/2017, 22.03.2017 | 11.04.2017 | RO 05/2017 | ZIP |
č. 06 | ZM 02/2017, 10.04.2017 | 04.05.2017 | RO 06/2017 | ZIP |
č. 07 | RM 09/2017, 19.04.2017 | 05.05.2017 | RO 07/2017 | |
č. 08 | RM 09/2017, 19.04.2017 | 16.05.2017 | RO 08/2017 | ZIP |
č. 09 | RM 10/2017, 31.05.2017 | 21.06.2017 | RO 09/2017 | |
č. 10 | ZM 03/2017, 31.05.2017 | 21.06.2017 | RO 10/2017 | |
č. 11 | ZM 04/2017, 26.06.2017 | 30.06.2017 | RO 11/2017 | ZIP |
č. 12 | RM 14/2017, 28.06.2017 | 10.07.2017 | RO 12/2017 | |
č. 13 | RM 14/2017, 28.06.2017 | 10.07.2017 | RO 13/2017 | |
č. 14 | RM 17/2017, 26.07.2017 | 27.07.2017 | RO 14/2017 | ZIP |
č. 15 | RM 17/2017, 26.07.2017 | 11.08.2017 | RO 15/2017 | |
č. 16 | ZM 05/2017, 02.08.2017 | 01.09.2017 | RO 16/2017 | |
č. 17 | RM 19/2017, 23.08.2017 | 13.09.2017 | RO 17/2017 | |
č. 18 | RM 19/2017, 23.08.2017 | 14.09.2017 | RO 18/2017 | |
č. 19 | RM 21/2017, 20.09.2017 | 11.10.2017 | RO 19/2017 | |
č. 20 | ZM 06/2017, 25.09.2017 | 11.10.2017 | RO 20/2017 | |
č. 21 | RM 24/2017, 09.10.2017 | 01.11.2017 | RO 21/2017 | |
č. 22 | RM 25/2017, 18.10.2017 | 04.11.2017 | RO 22/2017 | |
č. 23 | RM 25/2017, 18.10.2017 | 04.11.2017 | RO 23/2017 | |
č. 24 | ZM 07/2017, 01.11.2017 | 30.11.2017 | RO 24/2017 | |
č. 25 | RM 29/2017, 29.11.2017 | 14.12.2017 | RO 25/2017 | |
č. 26 | RM 29/2017, 29.11.2017 | 14.12.2017 | RO 26/2017 | |
č. 27 | ZM 08/2017, 18.12.2017 | 02.01.2018 | RO 27/2017 | |
č. 28 | RM 32/2017, 20.12.2017 | 17.01.2018 | RO 28/2017 | |
č. 29 | RM 32/2017, 20.12.2017 | 17.01.2018 | RO 29/2017 | ZIP |
č. 30 | RM 32/2017, 20.12.2017 | 19.01.2018 | RO 30/2017 |
Střednědobý výhled rozpočtu
na roky | schváleno | zveřejněno | soubor ke stažení | formát |
---|---|---|---|---|
2025-2027 | ZM 07/2023, 04.12.2023 | 29.12.2023 | 2025-2027 | ZIP |
2024-2026 | ZM 09/2022, 12.12.2022 | 22.12.2022 | 2024-2026 | ZIP |
2022-2024 | ZM 07/2020, 07.12.2020 | 04.01.2021 | 2022-2024 | ZIP |
2021-2023 | ZM 06/2019, 02.12.2019 | 19.12.2019 | 2021-2023 | ZIP |
2020-2022 | ZM 08/2018, 10.12.2018 | 21.12.2018 | 2020-2022 | |
2019-2021 | ZM 08/2017, 18.12.2017 | 17.01.2018 | 2019-2021 | |
2018-2020 | ZM 08/2016, 19.12.2016 | 07.01.2017 | 2018-2020 | |
Zpráva o přezkoumání hospodaření - Závěrečný účet
za rok | schváleno | zveřejněno | soubor ke stažení | formát |
---|---|---|---|---|
2023 | ZM 03/2024, 03.06.2024 | 19.06.2024 | ZU 2023 | ZIP |
2022 | ZM 03/2023, 05.06.2023 | 15.06.2023 | ZU 2022 | ZIP |
2021 | ZM 03/2022, 06.06.2022 | 23.06.2022 | ZU 2021 | ZIP |
2020 | ZM 03/2021, 16.06.2021 | 30.06.2021 | ZU 2020 | ZIP |
2019 | ZM 03/2020, 22.06.2020 | 24.06.2020 | ZU 2019 | ZIP |
2018 | ZM 03/2019, 03.06.2019 | 18.06.2019 | ZU 2018 | ZIP |
2017 | ZM 04/2018, 25.06.2018 | 28.06.2018 | ZU 2017 | ZIP |
2016 | ZM 04/2017, 26.06.2017 | 10.07.2017 | ZU 2016 | ZIP |
[9] Žádosti a informace
- Žádost o poskytnutí informace se podává ústně nebo písemně nebo elektronicky na adresu posta@muiv.cz, nebo prostřednictvím datové zprávy.
- Ústní žádost o poskytnutí informace, vznesenou osobně nebo telefonicky, vyřizuje oslovený útvar města neodkladně.
- Pokud není žadateli informace poskytnuta nebo ji nepovažuje za dostačující, je třeba podat žádost písemně. Písemné žádosti lze doručit osobně, prostřednictvím pošty, faxem nebo elektronicky.
- Pro potřebu podání žádosti o informace nemusí být aplikován elektronický podpis.
[10] Příjem podání a podnětů
Písemné žádosti, návrhy, podněty, stížnosti apod. se podávají poštou nebo přímo na podatelně MěÚ, popřípadě na příslušném odboru MěÚ, nebo ústně do protokolu. Podání lze učinit také e-mailem, faxem či jiným telekomunikačním zařízením, které přenáší informace v písemné formě. Takové podání, obsahující návrh ve věci, však musí být písemně nebo ústně do protokolu doplněno nejpozději do tří dnů. Na požádání musí pracovník, u kterého je podání učiněno, potvrdit jeho přijetí. Pracovník zajistí předání podání k zaevidování na podatelnu. Zde jsou podání rozdělována k vyřízení jednotlivým orgánům, odborům nebo organizačním složkám.
Rozhodnutí, nebo jiná opatření orgánů města se doručují adresátovi do místa trvalého pobytu, nebo na jinou adresu uvedenou v podání. Po dohodě může adresát písemnost převzít u příslušného pracovníka, kterému potvrdí příjem písemnosti. Podmínky, za kterých je možno použít doručení veřejnou vyhláškou, upravuje správní řád a dále zvláštní předpisy.
Na vyřizování podání ve věcech samostatné působnosti (samospráva) se obecně nevztahuje správní řád, pokud zákon nestanoví jinak. Výjimkou je např. rozhodování podle § 56 až 58 zákona o obcích, na které se správní řád podle § 147 odst. 1 písm. a) zákona o obcích vztahuje, ačkoliv se jedná o rozhodování v samostatné působnosti.
Záležitosti se vyřizují bez zbytečných průtahů, v závislosti na stupni složitosti a naléhavosti. Nejpozději do 30 dnů by měl být navrhovatel písemně uvědomen o rozhodnutí, nebo alespoň o stadiu projednání záležitosti, pokud vyžaduje rozhodnutí rady, zastupitelstva, nebo projednání s jinými subjekty apod. Podání v samostatné působnosti by měla být vyřízena nejdéle do 60 dnů.
Na vyřizování podání ve věcech přenesené působnosti (státní správa) se vztahuje zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění, pokud zvláštní zákon nestanoví jinak. Podle správního řádu se v jednoduchých věcech, zejména lze-li rozhodnout na podkladě předložených dokladů, rozhoduje bezodkladně. V ostatních případech, pokud zvláštní předpis nestanoví jinak, je orgán povinen rozhodnout do 30 dnů, ve zvláště složitých případech nejdéle do 60 dnů. Přerušení řízení se do této lhůty nezapočítává.
[11] Předpisy
11.1 Nejdůležitější používané předpisy
- Ústavní zákon č. 1/1993 Sb., Ústava České republiky, ve znění pozdějších předpisů
- Usnesení předsednictva ČNR č. 2/1993 Sb., o vyhlášení Listiny základních práv a svobod jako součásti ústavního pořádku České republiky, ve znění pozdějších předpisů
- Zákon č. 128/2000 Sb., o obcích, ve znění pozdějších předpisů
- Zákon č. 314/2002, o stanovení obcí s pověřeným obecním úřadem a stanovení obcí s rozšířenou působností
- Zákon č. 85/1990 Sb., o právu petičním
- Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů
- Zákon č. 134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek, ve znění pozdějších předpisů
- Zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
- Zákon č. 123/1998 Sb., o právu na informace o životním prostředí, ve znění pozdějších předpisů
Úplné znění právních předpisů je dostupné na http://aplikace.mvcr.cz/sbirka-zakonu/
Tento výčet právních předpisů není úplný. Tyto a další právní předpisy jsou k dispozici na odboru vnitřních věcí (sekretariátu tajemníka), kde jsou v úřední dny občanům k nahlédnutí.
11.2 Vydané právní předpisy
Od 1. ledna 2022 jsou právní předpisy vydané městem Ivančice vyhlašovány dle Zákona č. 35/2021 Sb. ve Sbírce právních předpisů územních samosprávných celků a některých správních úřadů:
Obecně závazné vyhlášky | Sbírka právních předpisů |
---|---|
místní poplatek - za obecní systém odpadového hospodářství | odkaz |
místní poplatek - ze psů | odkaz |
místní poplatek - z pobytu | odkaz |
místní poplatek - za užívání veřejného prostranství | odkaz |
místní poplatek za povolení k vjezdu (s motorovým vozidlem do vybraných míst a částí města) | odkaz |
daň z nemovitých věcí - místní koeficient, koeficient u pozemků a staveb | odkaz |
stanovení obecního systému odpadového hospodářství | odkaz |
alkohol - zákaz konzumace (alkoholických nápojů na veřejně přístupném místě) | odkaz |
noční klid | odkaz |
pohyb psů (na území města Ivančice) | odkaz |
veřejný pořádek - plakátování (užívání plakátovacích ploch v majetku města Ivančice) | odkaz |
ochrana ovzduší - spalování suchého rostlinného materiálu | odkaz |
požární ochrana - požární řád (města Ivančice) | odkaz |
školské obvody základních škol (zřízených městem Ivančice) | odkaz |
školské obvody mateřských škol (zřízených městem Ivančice) | odkaz |
obecní policie (zřízení městské policie ve městě Ivančice) | odkaz |
Nařízení města | Sbírka právních předpisů |
---|---|
tržní řád - regulace prodeje zboží, nabízení služeb, podomního a pochůzkového prodeje | odkaz |
pozemní komunikace - zpoplatnění stání a odstavení | odkaz |
pozemní komunikace - odstranění závad ve schůdnosti | odkaz |
[12] Úhrady za poskytování informací
Město Ivančice stanoví v souladu se zákonem č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění (dále jen „InfZ“) a zákona č. 123/1998 Sb., o právu na informace o životním prostředí, v platném znění, ve spojení s nařízením vlády č. 173/2006 Sb., o zásadách stanovení úhrad a licenčních odměn za poskytování informací podle InfZ , a na základě § 102 odst. 3 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), v platném znění, tento sazebník úhrad za poskytování informací (dále jen „sazebník“).
Sazebník úhrad za informace poskytované podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, a zákona č. 123/1998 Sb., o právu na informace o životním prostředí, ve znění pozdějších předpisů schválila Rada města Ivančice usnesením č. RM/2024/12/318 dne 22. 5. 2024.
Tento sazebník nabývá účinnosti dne 23. 5. 2024. Nabytím účinnosti tohoto sazebníku pozbývá účinnosti sazebník schválený usnesením rady města č. RM/2019/12/282 ze dne 17. 4. 2019.
12.1 Sazebník úhrad za poskytování informací
Sazebník (stručný výňatek)
Tisk, kopie - jedna strana A4, černobíle/barevně | 2,- Kč / 10,- Kč |
Skenování - jedna strana A4, černobíle/barevně | 1,- Kč / 5,- Kč |
Tisk, kopie - jedna strana A3, černobíle/barevně | 4,- Kč / 18,- Kč |
Skenování - jedna strana A3, černobíle/barevně | 2,- Kč / 9,- Kč |
Nenahrané CD/DVD (nelze vlastní) | 10,- Kč / 15,- Kč |
Kopírování a tisk mimo MěÚ | dle skutečných nákladů |
Poštovné / balné | dle skutečných nákladů / zdarma |
Mimořádně rozsáhlé vyhledávání informací (vždy pokud je třeba > 1 hod.) | 240,- Kč / hod. / 1 pracovník |
Sazebník ke stažení - kompletní předpis (PDF) 67 KB |
Město Ivančice
Sazebník úhrad za poskytování informací
Město Ivančice stanoví v souladu se zákonem č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, v platném znění (dále jen „InfZ“) a zákona č. 123/1998 Sb., o právu na informace o životním prostředí, v platném znění, ve spojení s nařízením vlády č. 173/2006 Sb., o zásadách stanovení úhrad a licenčních odměn za poskytování informací podle InfZ , a na základě § 102 odst. 3 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), v platném znění, tento sazebním úhrad za poskytování informací (dále jen „sazebník“).
čl. I.
1) Tisk, pořízení kopií – jedna stránka
a) černobílá formát A4 ….. 2,- Kč
barevná formát A4 ….. 10,- Kč
b) černobílá formát A3 ….. 4,- Kč
barevná formát A3 ….. 18,- Kč.
2) Pořízení kopie do elektronického záznamu (skenování) – 1 stránka se stanovuje ve výši 50% cen za kopírování a tisk uvedených výše v čl. I. odst. 1) písm. a) a b).
Výše úhrady za pořízení skenu dokumentu v sobě nezahrnuje činnost pracovníka, která může být rovněž spojena s anonymizací dokumentu. Tato činnost je stanovena v časovém poměru k průměrné hodinové sazbě platu pracovníka podle čl. V.
3) Za poskytnutí jiné kopie nebo tisku, než je uvedeno výše, bude účtována skutečná cena za pořízení kopie u komerčního poskytovatele kopírovacích služeb, kterou město za pořízení kopie nebo tisku bude u tohoto poskytovatele povinno uhradit.
čl. II.
Pořízení technických nosičů dat, je-li informace poskytována formou záznamu na technickém nosiči:
nenahrané CD ….. 10,-Kč
nenahrané DVD ….. 15,-Kč
čl. III.
1. Informace poskytnutá ústně bez vyhledávání podkladů: ZDARMA
2. Informace poskytnutá na základě zveřejnění (odkazem): ZDARMA
V případě informací obsažených v publikacích a tiskovinách vydávaných městem se výše úhrady stanoví ve výši ceny za příslušný výtisk, poskytuje-li se informace formou prodeje tohoto výtisku.
čl. IV.
Náklady na odeslání informací žadateli
Poštovné se předepisuje podle skutečných nákladů podle aktuálních tarifů České pošty, s. p.
Informace se poštou odesílá doporučeně, případně doporučeně do vlastních rukou s návratkou, je-li nutný doklad o doručení.
Náklady na balné účtovány nebudou.
čl. V.
Náklady na mimořádně rozsáhlé vyhledání informací
1) V případě mimořádně rozsáhlého vyhledání informací se stanoví hodinová paušální sazba úhrady za každou i započatou hodinu vyhledávání jedním pracovníkem ve výši 240,- Kč. Částka je odvozena od průměru celkových skutečných platových nákladů na zaměstnance pověřené vyřizováním žádostí o informace. V případě mimořádně rozsáhlého vyhledání informací více pracovníky bude úhrada dána součtem částek připadajících na každého pracovníka.
2) Náklady na mimořádně rozsáhlé vyhledávání informací se účtují, přesáhne-li doba zpracování a vyhledávání informace 1 hod.
3) Vzniknou-li při mimořádně rozsáhlém vyhledání informací jiné osobní náklady (např. náklady na jízdné), budou tyto účtovány na základě individuální kalkulace.
čl. VI.
Ostatní ustanovení
1) Celková výše úhrady je dána součtem jednotlivých nákladů spojených s poskytnutím požadovaných informací.
2) Jestliže celková výše úhrady nákladů nepřesáhne 100,- Kč, nebude úhrada požadována.
3) Žadatel může úhradu provést buď v hotovosti v pokladně Městského úřadu Ivančice v úředních hodinách nebo bezhotovostně na bankovní učet města u Komerční banky, a.s., č.ú. 19-125911/0100.
4) Podle tohoto sazebníku postupují zaměstnanci města Ivančice zařazení do městského úřadu, zvláštních orgánů, organizačních složek a městské policie.
O výši úhrady musí být žadatel předem písemně informován.
Pokud žadatel do 60 dnů ode dne oznámení výše úhrady částku nezaplatí, jeho žádost bude odložena (ve smyslu § 17 odst. 5 InfZ)
Sazebník úhrad za informace poskytované podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, a zákona č. 123/1998 Sb., o právu na informace o životním prostředí, ve znění pozdějších předpisů schválila Rada města Ivančice usnesením č. RM/2024/12/318 dne 22. 5. 2024.
Tento sazebník nabývá účinnosti dne 23. 5. 2024. Nabytím účinnosti tohoto sazebníku pozbývá účinnosti sazebník schválený usnesením rady města č. RM/2019/12/282 ze dne 17. 4. 2019.
V Ivančicích dne 23. května 2024
Milan Buček, v.r.
starosta města
12.2 Rozhodnutí nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací
nebylo vydáno
[13] Licenční smlouvy
13.1 Vzory licenčních smluv
nebylo vydáno
13.2 Výhradní licence
nebylo vydáno
[14] Výroční zpráva podle zákona o svobodném přístupu k informacím
Na základě novely zákona o svobodném přístupu k informacím č. 241/2022 Sb. došlo s účinností k 1. lednu 2024 ke zřízení Centrálního registru výročních zpráv v oblasti poskytování informací, jehož správcem je Ministerstvo vnitra.
Od 1. ledna 2024 jsou výroční zprávy města Ivančice o poskytování informací (počínaje „za rok 2023“) zveřejňovány v Centrálním registru výročních zpráv v oblasti poskytování informací (https://gov.cz/moduly/crvz-106).
Další doporučené informace
Životní situace
- Průvodce životními událostmi (Portál veřejné správy)
- Služby veřejné správy
- Životní situace (Covid portál)
Formuláře
Opravné prostředky
Pokud povinný subjekt žádosti o poskytnutí informace nevyhoví, byť i jen zčásti, vydá ve lhůtě pro vyřízení žádosti rozhodnutí o odmítnutí žádosti, popřípadě o odmítnutí části žádosti. Proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti popřípadě o odmítnutí části žádosti lze podat odvolání k nadřízenému orgánu prostřednictvím povinného subjektu.
Povinný subjekt předloží odvolání spolu se spisovým materiálem nadřízenému orgánu ve lhůtě 15 dnů ode dne doručení odvolání. Odvolací orgán rozhodne o odvolání ve lhůtě 15 dnů od jeho doručení.
Proti rozhodnutí o odvolání se nelze odvolat, toto rozhodnutí je však přezkoumatelné soudem.
Na postup při vyřizování žádosti o informace může podat žadatel stížnost, pokud nesouhlasí s vyřízením žádosti nebo mu nebyla poskytnuta informace a nebylo vydáno rozhodnutí o odmítnutí žádosti,nebo mu byla informace poskytnuta částečně, aniž bylo o zbytku žádosti vydáno rozhodnutí o odmítnutí, nebo který nesouhlasí s výší sdělené úhrady.
Stížnost lze podat písemně nebo ústně. Stížnost se podává u povinného subjektu, a to do 30 dnů ode dne doručení sdělení povinného subjektu nebo uplynutí lhůty pro poskytnutí informace. Povinný subjekt předloží stížnost spolu se spisovým materiálem nadřízenému orgánu do 7 dnů ode dne, kdy mu stížnost došla.O stížnosti rozhoduje nadřízený orgán, a to do 15 dnů ode dne, kdy mu byla předložena.
Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů:
- proti rozhodnutí lze podat odvolání ve lhůtě 15 dnů ode dne oznámení rozhodnutí u správního orgánu, který napadené rozhodnut vydal – srov. § 81 a násl. správního řádu
Zákon č. 280/2009 Sb. daňový řád, ve znění pozdějších předpisů:
- proti rozhodnutí správce daně lze podat odvolání ve lhůtě do 30 dnů ode dne doručení rozhodnutí (resp. i před doručením rozhodnutí) u správce daně, jehož rozhodnutí je odvoláním napadeno – srov. § 109 a násl. daňového řádu
Zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů:
- proti rozhodnutí o odmítnutí žádosti lze podat odvolání ve lhůtě 15 dnů ode dne
oznámení rozhodnutí u povinného subjektu (obce), která napadené rozhodnutí vydala – srov. § 16 a násl. SvInf
Proti postupu při vyřizování žádosti lze podat stížnost do 30 dnů ode dne uplynutí lhůty pro poskytnutí informace u povinného subjektu (obce), která žádost nevyřídila, ačkoliv měla – srov. § 16a SvInf
Poskytnutí požadované informace | do 15 dnů od přijetí či doplnění žádosti |
Prodloužení lhůty pro poskytnutí informace | nejvýše o 10 dnů |
Rozhodnutí o odmítnutí žádosti | do 15 dnů od přijetí žádosti |
Informování žadatele o odložení žádosti, jestliže se žádost nevztahuje k působnosti úřadu | do 7 dnů |
Výzva žadateli, aby žádost o informaci upřesnil | do 7 dnů od podání žádosti |
Lhůta, v jaké musí být žádost upřesněna | do 30 dnů od doručení výzvy |
Lhůta pro podání odvolání | do 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí |
Lhůta pro rozhodnutí o odvolání | do 15 dnů od předložení odvolání prvoinstančním orgánem odvolacímu orgánu |
Lhůta pro podání stížnosti, jestliže informace nebyla poskytnuta nebo byla poskytnuta pouze částečně nebo žadatel nesouhlasí s vyřízením žádosti nebo nesouhlasí s výší sdělené úhrady | do 30 dnů ode dne doručení sdělení povinného subjektu nebo ode dne, kdy uplynula lhůta pro vyřízení žádosti |
Lhůta pro postoupení stížnosti nadřízenému orgánu | do 7 dnů ode dne doručení stížnosti povinnému orgánu |
Lhůta pro rozhodnutí o stížnosti | do 15 dnů ode dne, kdy byla stížnost předložena nadřízenému orgánu |
OPRAVNÉ PROSTŘEDKY OBECNĚ
Postup při podání opravných prostředků proti opatření orgánů města je odlišný podle toho, zda se jedná o rozhodnutí ve správním řízení (podle z.č. 500/2004 Sb., o správním řízení, v platném znění) v přenesené i samostatné působnosti nebo o rozhodnutí v samostatné či přenesené působnosti, na která se pravidla správního řízení nevztahují.
Opravné prostředky proti rozhodnutí orgánů města ve správním řízení
Možnosti přezkoumání rozhodnutí ve správním řízení v přenesené i samostatné působnosti upravuje z.č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění.
Proti rozhodnutí ve správním řízení má účastník řízení právo podat odvolání – viz § 82 a násl správního řádu, pokud zákon nestanoví jinak nebo pokud se odvolání písemně nebo ústně do protokolu nevzdal. Odvolání se podává u orgánu, který napadené rozhodnutí vydal a to do 15 dnů ode dne oznámení rozhodnutí, nestanoví-li zvláštní předpis jinou lhůtu.
Odvoláním lze napadnout výrokovou část rozhodnutí, jednotlivý výrok nebo jeho vedlejší ustanovení. Odvolání jen proti odůvodnění rozhodnutí je nepřípustné. Z odvolání musí být patrno, kdo je činí, které věci se týká a co se navrhuje.
Fyzická osoba uvede v podání jméno, příjmení, datum narození a místo trvalého pobytu, popřípadě jinou adresu pro doručování. V podání souvisejícím s její podnikatelskou činností uvede fyzická osoba jméno a příjmení, popřípadě dodatek odlišující osobu podnikatele nebo druh podnikání vztahující se k této osobě nebo jí provozovanému druhu podnikání, identifikační číslo osob a adresu zapsanou v obchodním rejstříku nebo jiné zákonem upravené evidenci jako místo podnikání, popřípadě jinou adresu pro doručování. Právnická osoba uvede v podání svůj název nebo obchodní firmu, identifikační číslo osob nebo obdobný údaj a adresu sídla, popřípadě jinou adresu pro doručování. Podání musí obsahovat označení správního orgánu, jemuž je určeno, další náležitosti, které stanoví zákon, a podpis osoby, která je činí.
Podání je možno učinit písemně nebo ústně do protokolu anebo v elektronické podobě podepsané zaručeným elektronickým podpisem. Za podmínky, že podání je do 5 dnů potvrzeno, popřípadě doplněno způsobem uvedeným ve větě první § 37 odst. 4, je možno je učinit pomocí jiných technických prostředků, zejména prostřednictvím dálnopisu, telefaxu nebo veřejné datové sítě bez použití zaručeného elektronického podpisu, přičemž ten, kdo takto činí podání v elektronické podobě, uvede současně poskytovatele certifikačních služeb, který jeho certifikát vydal a vede jeho evidenci, nebo certifikát připojí k podání.
Odvolacím orgánem ve správním řízení je Krajský úřad pro Jihomoravský kraj, Žerotínovo náměstí 3/5, Brno (dále jen JmKÚ), pokud zvláštní zákon nestanoví jinak. Poučení o tom, zda je rozhodnutí konečné nebo zda se lze proti němu odvolat, v jaké lhůtě, ke kterému orgánu a kde lze odvolání podat, je povinnou součástí správního rozhodnutí.
Dalšími možnostmi přezkoumání rozhodnutí jsou dle § 94 a násl. správního řádu přezkoumání rozhodnutí, obnova řízení a přezkoumání soudem.
Dozor nad vydáváním a obsahem obecně závazných vyhlášek města a usnesení, rozhodnutí a jiných opatření orgánů města v samostatné působnosti – § 123 a násl.z.č. 128/2000 Sb., zákon o obcích, v platném znění
Odporuje-li obecně závazná vyhláška města zákonu, vyzve je Ministerstvo vnitra ke zjednání nápravy. Nezjedná-li město nápravu do 60 dnů od doručení výzvy, rozhodne Ministerstvo vnitra o pozastavení účinnosti této obecně závazné vyhlášky. Účinnost obecně závazné vyhlášky je pozastavena dnem doručení rozhodnutí Ministerstva vnitra městu. Ministerstvo vnitra v rozhodnutí současně stanoví přiměřenou lhůtu ke zjednání nápravy.
Nezjedná-li zastupitelstvo města nápravu ve stanovené lhůtě a není-li proti rozhodnutí Ministerstva vnitra podán rozklad, podá Ministerstvo vnitra do 30 dnů od uplynutí lhůty pro podání rozkladu Ústavnímu soudu návrh na zrušení obecně závazné vyhlášky.
Je-li usnesení, rozhodnutí nebo jiné opatření orgánu města v samostatné působnosti v rozporu se zákonem nebo jiným právním předpisem a nejde-li o obecně závaznou vyhlášku, vyzve Ministerstvo vnitra město ke zjednání nápravy. Nezjedná-li příslušný orgán města nápravu do 60 dnů od doručení výzvy, pozastaví Ministerstvo vnitra výkon takového usnesení, rozhodnutí nebo jiného opatření orgánu města v samostatné působnosti. Ministerstvo vnitra v rozhodnutí současně stanoví přiměřenou lhůtu ke zjednání nápravy.
Nezjedná-li příslušný orgán města ve stanovené lhůtě nápravu a není-li proti rozhodnutí Ministerstva vnitra podán rozklad, podá Ministerstvo vnitra do 30 dnů od uplynutí lhůty pro podání rozkladu příslušnému soudu návrh na zrušení usnesení, rozhodnutí nebo jiného opatření orgánu města v samostatné působnosti.
Dozor nad vydáváním a obsahem nařízení obcí a usnesení, rozhodnutí a jiných opatření orgánů obcí v přenesené působnosti- § 125 a násl. z.č. 128/2000 Sb., zákon o obcích, v platném znění
Odporuje-li nařízení města zákonu nebo jinému právnímu předpisu, vyzve krajský úřad město ke zjednání nápravy. Nezjedná-li příslušný orgán města nápravu do 60 dnů od doručení výzvy, rozhodne krajský úřad o pozastavení účinnosti tohoto nařízení.
Nezjedná-li příslušný orgán města nápravu ve stanovené lhůtě, podá ředitel krajského úřadu do 30 dnů ode dne uplynutí lhůty pro nápravu Ústavnímu soudu návrh na zrušení nařízení města.
Odporuje-li usnesení, rozhodnutí nebo jiné opatření orgánu města v přenesené působnosti zákonu, jinému právnímu předpisu a v jejich mezích též usnesení vlády, směrnici ústředního správního úřadu nebo opatření krajského úřadu přijatému při kontrole výkonu přenesené působnosti, vyzve krajský úřad město ke zjednání nápravy. Nezjedná-li město nápravu do 60 dnů od doručení výzvy, krajský úřad takové usnesení, rozhodnutí nebo jiné opatření orgánu města zruší.